پاسخ وزارت نفت به سخنان آقای قاسمی درباره قراردادهای نفتی

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت درباره سخنان اخیر آقای قاسمی، وزیر سابق نفت درباره این که ملاحظات رهبر معظم انقلاب درباره پیش‌نویس قراردادهای نفتی تاکنون لحاظ نشده است، با انتشار جوابیه‌ای توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا، در  توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به وزیر سابق نفت آمده است:

وزیر سابق نفت آقای رستم قاسمی اخیرا در گفت‌وگویی مدعی شده‌اند که «ملاحظات رهبر انقلاب درباره پیش‌نویس قراردادهای نفتی تاکنون لحاظ نشده است و ....» در این باره این سخنان جناب آقای قاسمی نکاتی را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

1- معلوم نیست این سخنان آقای قاسمی از موضع شخصی مطرح شده یا از جایگاه حقوقی و به عنوان فردی که اجازه و مسوولیت چنین اعلام نظری دارد. تا جایی که ما اطلاع داریم جناب آقای قاسمی در این جایگاه حقوقی قرار ندارند که چنین مواضعی را اعلام نمایند پس چنانچه از موضع شخصی اظهار نظر می‌کنند بهتر است به گونه‌ای سخن نگویند که منجر به بروز سوء برداشت‌هایی نزد افکار عمومی و طرح اتهام‌هایی علیه وزارت نفت شود.

2- از جناب آقای قاسمی که سابقه اداره وزارت نفت را دارند انتظار می‌رود به گونه‌ای دقیق‌تر و متفاوت با افراد بی‌اطلاع از گردش کار در این وزارتخانه سخن بگویند زیرا ایشان به خوبی می‌دانند که امضای قراردادهای بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت فرآیند پیچیده و شناخته شده‌ای دارد و هیچ فرد و مقامی در این وزارتخانه بدون طی این مراحل و اطلاع مراجع ذیربط قانونی، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمی‌کند.

3- از جناب آقای رستم قاسمی که به خیرخواهی ایشان اعتقاد کامل داریم انتظار می‌رود به عنوان فردی مطلع از مشکلات و نیاز صنعت نفت به جذب سرمایه و دانش روز، به دور از هیاهوی سیاسی و جناحی و در فضایی کارشناسی اعلام نظر کنند تا موثر و راهگشا باشد.

با توجه به عدم تمکین روزنامه کیهان مبنی بر انتشار جوابیه وزارت نفت، متن این جوابیه در شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) انتشار می‌یابد، بدیهی است حق پیگرد حقوقی این موضوع نزد مراجع ذیصلاح محفوظ است.

کد خبر 277535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =