۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 278268
بالاترین خسارت تاریخ نفت به محیط زیست

شرکت بریتیش پترولیوم با پرداخت 18 میلیارد و 700 میلیون دلار خسارت با شاکیان پرونده نشت نفتی این شرکت در خلیج مکزیک در سال 2010 که بالاترین خسارت تاریخ نفت به محیط زیست بود به توافق می‌رسد.

به گزارش شانا، دولت فدرال آمریکا و ایالت‌های ساحلی خلیج مکزیک یک توافق بی‌سابقه 18.7 میلیارد دلاری را با شرکت بریتیش پترولیوم درباره حل و فصل پرونده نشت نفتی در سال 2010 به توافق رسیدند که بزرگترین حل و فصل یک پرونده زیست محیطی تا به امروز به حساب می‌آید.

بریتیش پترولیوم در آوریل 2010 در حال اجاره دادن دکل حفاری عمیق در خلیج مکزیک بود که ناگهان منفجر و در آب‌های لوییزیانا غرق شد، این حادثه به کشته شدن 11 کارگر و نشت 200 میلیون گالن نفت به دریا منجر شد.

این خسارت شامل پرداخت 5.5 میلیارد دلار جریمه نقض قانون آب‌های پاک و 8.1 میلیارد دلار بابت آسیب به منابع طبیعی است که به ایالت‌های خلیج مکزیک کمک می‌کند آسیب‌های ناشی از این نشت را جبران کنند.

دیوید اولمان رئیس سابق بخش جرایم زیست محیطی وزارت دادگستری آمریکا و استاد قوانین زیست محیطی در دانشگاه میشیگان می‌گوید: این خسارت بالاترین خسارتی است که تاکنون در خصوص مسائل زیست محیطی پرداخت شده است.

خسارتی که توسط بریتیش پترولیوم پرداخت شد همچنین شامل پنج میلیارد و 900 میلیون دلار غرامت اقتصادی طلب شده از سوی دولت محلی و ایالتی بود.

اولمان گفت: این یک توافق بزرگ است که تقریبا تمام ادعاهای برجسته درباره این نشت نفتی را حل و فصل می‌کند، این پیام روشن است، شرکت‌ها باید روی حفاظت از محیط زیست نسبت به آنچه که بریتیش پترولیم قبل از نشت نفتی سال 2010 انجام داد، بیشتر تاکید کنند.

بریتیش پترولیوم اعلام کرده بود که هزینه‌های مربوط به نشت نفتی حتی بدون محاسبه جریمه قانون آب‌های پاک احتمالا از 42 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت، مشخص نیست که این شرکت تحت توافق سال 2012 به اشخاص و مشاغل منطقه که به دلیل نشت نفتی طلب خسارت دارند در نهایت چه مبلغی پرداخت خواهد کرد.

لینچ گفت: این توافق به جبران خسارات وارد شده به اقتصاد خلیج، ماهیگیری، تالاب‌ها و حیات وحش کمک خواهد کرد و مزایای پایداری برای نسل‌های آتی در منطقه خلیج مکزیک خواهد داشت.

در سال 2012 بریتیش پترولیوم با وکلای شاکیان درباره خسارات اقتصادی وارد شده به منطقه در پی نشت به توافق رسید، این شرکت در گزارش درآمدهای خود در سه ماه نخست 2015 این خسارت را دستکم 10.3 میلیارد دلار تخمین زد، اما تاکید کرد که این رقم با توجه به تعداد شکایات معتبر می‌تواند بیشتر باشد.

کد خبر 278268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =