شفاف‌سازی شرکت ملی گاز درباره خبر روزنامه دنیای اقتصاد

در پی انتشار خبری با موضوع قطع گاز نیروگاه‌های برق به دلیل ناهماهنگی بین وزارتخانه‌های نفت و نیرو، روابط عمومی شرکت ملی گاز با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، متن جوابیه شرکت ملی گاز ایران به روزنامه دنیای اقتصاد به شرح زیر است:

عطف به درج مطلب قطع گاز نیروگاه‌های برق پراکنده به دلیل ناهماهنگی بین وزارت نفت و نیرو در صفحه ۵ مورخ ۲۹/ ۰۶/ ۹۶ آن روزنامه به اطلاع می‌رساند که نیروگاه‌های تولید برق، حرارت و برودت (CHP) به‌طور عمومی در زمره مشترکان صنعتی هستند و برابر مقررات باید گازبهای مصرفی خود را مطابق تعرفه و در زمان مقرر به شرکت ملی گاز پرداخت کنند.

این شرکت با توجه به گرمای بیش از اندازه هوا در فصل تابستان امسال و مصرف بالای برق در کشور، همه مساعی خود را به کار برد تا از قطع گاز این نیروگاه‌ها جلوگیری شود و گواه این موضوع نیز افزایش خیره‌کننده گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال 95 و تابستان امسال است.

 همچنین با توجه به تعیین سهم تکلیفی شرکت ملی گاز به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و الزام به واریز وجوه به حساب مورد نظر، لازم است تا این گروه از مشترکان محترم گاز نیز نسبت به واریز گازبهای مصرفی خود در همه بخش‌ها و به‌ویژه CHPها در تاریخ اعلام شده اقدام کنند و چگونگی کارسازی و نحوه پرداخت گازبها ارتباطی به این شرکت ندارد.

بدیهی است واریز نکردن گازبهای مصرفی، شرکت ملی گاز را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد کرد و این نیروگاه‌ها نیز هم اکنون یکی از بدهکاران عمده مجموعه شرکت ملی گاز هستند که با وجود مهلت تعیین شده هنوز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

کد خبر 278821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =