خودکفایی 80 درصدی ایران در ساخت تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به گام‌های مثبت در طرح توسعه جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی، گفت: خوشبختانه در بخش تامین تجهیزات جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به میزان 80 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، منصور ریاحی با تبریک انتصاب علیرضا صادق آبادی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش، گفت: تغییر در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با هدف انبساط کاری و پویایی مجموعه و سرانجام، پیشرفت سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به وظایف مهم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد: با توجه به اهداف تببین شده و همچنین وظایف جدیدی که وزیر نفت برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در باره شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (برند)، حق العمل کاری، احداث جایگاه‌های کوچک و سوخت‌رسانی سیار مشخص کرده، این شرکت برنامه‌های راهبردی خود را پیاده سازی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به گفته وزیر نفت در همایش مدیران در سال 95، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سال 95 سال سختی را پشت سر گذاشته که باتوجه به برنامه‌ریزی خوب و به موقع، توانست مدیریت بحران کند و سوخت‌رسانی بدون وقفه را در کشور انجام دهد.

ریاحی همچنین به بخشی دیگر از سخنان وزیر نفت در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و این شرکت را حامی وزارت نفت در مسائل راهبردی دانست.

وی در ادامه به توانایی کارشناسان این شرکت در پیشبرد اهداف اشاره و اظهار کرد: در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فعل خواستن را صرف کردیم و توانستیم کارهای بزرگ را اجرایی کنیم.

وی با اشاره ذخیره سازی مطلوب فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: باتوجه به پروژه های انجام شده در انبارهای نفت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حدود 12 میلیارد لیتر فرآورده های نفتی را ذخیرسازی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به پروژه و طرح‌های انجام شده در واحد مهندسی شرکت، گفت: طرح‌های کهاب و دیسپچینگ بخشی از اقدامات مطلوب این شرکت در زمینه بازیافت و کنترل از راه دور فرآورده بوده است.

وی در باره طرح کهاب گفت: این طرح نخستین بار در انبار نفت اصفهان راه اندازی شد که در پنج ماه، نزدیک به یک میلیون و 200 هزار لیتر بازیافت بخار بنزین داشتیم.

ریاحی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور، گفت: در این برنامه مجموعه وزارت نفت مکلف شد سامانه کنترل یکپارچه اطلاعات را پیاده سازی کند.

این مقام مسئول افزود: طرح دیسپچینگ همسو با طرح جامع وزارت نفت از سال 89 در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفت و در این زمینه پیشرفت مطلوبی را در سطح انبارهای نفت و جایگاه‌های عرضه سوخت داشته‌ایم.

ریاحی یکی از دستاوردهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را طرح گاز طبیعی فشرده (CNG) دانست و افزود: با پیاده سازی این طرح از سال 84 رقمی حدود 54 میلیارد مترمکعب گاز توزیع شده که این میزان، جایگزین مصرف بنزین شده و صرفه جویی ارزی خیره‌کننده‌ای در زمینه واردات بنزین داشته است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حدود دو هزار و 400 جایگاه سی ان جی راه اندازی کرده و سعی برآن داریم تا با تحریک تقاضا این طرح را توسعه دهیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مقام مسئول از خودکفایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بخش‌هایی از این طرح خبر داد و گفت: گام‌های مثبتی در این طرح برداشته شده که خوشبختانه در بخش تجهیزات جایگاه 80 درصد به خودکفایی رسیدیم.

ریاحی سامانه هوشمند سوخت را یکی از پروژه‌های ملی و اقدامات مثبت این شرکت نام برد و گفت: این پروژه در دوران تحریم کشور نقش پررنگی را ایفا کرده است.

وی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح پیمایش، روزانه 9 میلیون لیتر نفت‌گاز صرفه جویی داشته‌ایم که این مهم به دست توانمند کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش در باره طرح برند نیز گفت: این پروژه با دستور وزیر نفت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واگذار شد که این شرکت در حوزه شناسایی شرکت‌های صاحب صلاحیت (برند)، توسعه و احداث جایگاه‌های کوچک و تک سکو و برند‌سازی شرکت‌های حمل و نقل اقدام‌هایی را دستور کار خود دارد.

حق العمل کاری، برند سازی مراکز سوختگیری هواپیمایی، سوخت‌رسانی در اربعین حسینی از دیگر مباحثی بود که ازسوی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به طور کامل در این نشست تشریح شد.

کد خبر 279207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =