اولویت دولت و مجلس افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برنامه افزایش تولید از میدان های غرب کارون در حال اجراست، گفت: اولویت دولت و مجلس شورای اسلامی افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت، هادی قوامی در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه میدان گازی کیش اظهار کرد: فعالیت‌های زیربنایی و روبنایی خوبی در طرح‌های در حال اجرای شرکت مهندسی و توسعه نفت در میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون و همچنین در میدان گازی کیش انجام شده است.

وی با اشاره به این که امیدوارم با تلاش هرچه بیشتر، ظرفیت تولید نفت از میدان های غرب کارون به سطح قابل توجهی در روز برسد، افزود: در این زمینه زیرساخت‌های انتقال نفت خام در دستور کار قرار گرفته و اولویت دولت و مجلس شورای اسلامی افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف تولید نفت از میدان های غرب کارون تا پایان امسال رسیدن به بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز است و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تحقق تولید نفت تا یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز، بر اساس برنامه‌ بلند مدت وزارت نفت در حال اجراست.

قوامی با بیان این که بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری در میدان های نفتی غرب کارون با اتکا بر توان پیمانکاران داخلی بوده است که این امر خود بیانگر ایجاد فضای رشد به منظور انتقال فناوری، قوت بخشیدن و حمایت از ساخت داخل است، افزود: امید است برای تأمین تجهیزات به منظور توسعه این میدان های نفتی و گازی تا جایی که امکان دارد، از سازندگان ساخت داخل حمایت شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه زمینه‌ انتقال فناوری در ایران در زمینه توسعه میدان‌های نفتی نیز فراهم شده است که با حمایت هرچه بیشتر دولت و مجلس شورای اسلامی باید به بهترین نحو از این فرصت بهره‌مند شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هدف کلی از تولید نفت و گاز در ایران حفظ زنجیره‌ ارزش است که در آبادانی و توسعه کشور نقش مهمی خواهد داشت.

کد خبر 279507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =