ازدیاد برداشت از میدان‌های مشترک نفتی اولویت اصلی کشور است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ازدیاد برداشت از میدان‌های مشترک نفتی اولویت اصلی ما محسوب می‌شود، اقدام‌های مثبتی در این بخش انجام شده اما به تلاش‌های بیشتری نیاز است.

به گزارش شانا، محمد دامادی، نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های موجود در صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت‌های خوبی در صنعت نفت کشور به‌ویژه در حوزه حفاری و استخراج وجود دارد که باید از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با بیان این که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا علاقه‌مند به همکاری با صنعت نفت ایران هستند، افزود: باید بتوانیم با عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ و صاحب نام به جذب سرمایه‌های جدید در صنعت نفت اقدام کنیم، زیرا این امر به توسعه هرچه بیشتر این صنعت کمک خواهد کرد.

دامادی به بحث ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز نیز اشاره و تصریح کرد: برداشت از میدان‌های مشترک نفتی اولویت ما محسوب می‌شود، هم اکنون کشورهای همسایه در این حوزه پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، ایران نیز اقدام‌های مثبتی در این مورد انجام داده است، اما در بخش ازدیاد برداشت به تلاش‌های بیشتری نیاز داریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه به توسعه گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید اشاره و عنوان کرد: در بخش گازرسانی شهری و روستایی شاهد اتفاق خوبی در دولت بودیم، طی سال‌های گذشته کشور ترکمنستان در پیک مصرف و ایام سرد سال به قطع گاز و یا افزایش قیمت گاز صادراتی خود اقدام می‌کرد که با تلاش‌های وزارت نفت و پیگیری‌های شخص وزیر، پروژه گازرسانی به استان‌های شمالی کشور به اتمام رسید و وابستگی ما به گاز ترکمنستان پایان یافت.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس با بیان این‌که هم اکنون روستاهای حوزه انتخابیه خود از نعمت گاز برخور دارند، گفت: امیدواریم گازرسانی‌به استان‌های شمالی باعث رونق صنایع مازندران شده و شاهد توسعه و پیشرفت این خطه سرسبز کشور باشیم.

کد خبر 279732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =