طرح‌های پتروشیمی پس از دریافت مجوزهای زیست محیطی اجرایی می‌شوند

پیرو انتشار خبری تحت عنوان «کابوس صنایع نفتی بر ذخیره گاه میانکاله» در خبرگزاری مهر به تاریخ 19 آذرماه 96، روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی توضیحاتی در این باره ارائه کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در متن این جوابیه آمده است:

1- با توجه به منابع عظیم گازی کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، عدم توسعه یافتگی مناطق شمالی کشور از جمله استان های مازندران و گیلان، معضل بیکاری در این مناطق، وجود منطقه ویژه امیرآباد در استان مازندران، ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی (با استفاده از محصولات پتروشیمی تولید شده در استان های مازندران و گیلان)، امکان صادرات محصولات پتروشیمی و محصولات صنایع پایین دستی به کشورهای همسایه از جمله کشورهای CIS و همچنین درخواست نمایندگان محترم مناطق فوق در مجلس شورای اسلامی، بررسی موضوع اجرای یک طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی همراه با واحدهای پایین دستی آن برای هر یک از دو استان و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

2- برای اجرای طرح های پتروشیمی در هر نقطه کشور، رعایت استانداردهای زیست محیطی و دریافت مجوزهای لازم ضروری است. به منظور اطمینان از امکان اجرای طرح های پتروشیمی در استان های مازندران و گیلان و جذب سرمایه گذاران، ابتدا موافقت کلی سازمان محیط زیست در این خصوص دریافت شد.

3- تاکنون برای اجرای طرح های مورد اشاره در بند 1 در استان مازندران (منطقه امیرآباد) و گیلان (منطقه رودسر) موافقت اصولی اولیه توسط وزارت نفت صادر نشده است.

4- بدیهی است چنانچه برای دو طرح یاد شده، متقاضیان سرمایه گذاری موفق به دریافت موافقت اصولی اولیه اجرای طرح از وزارت نفت شوند، ابتدا باید نسبت به اخذ مجوز سازمان محیط زیست اقدام کنند و چنانچه موفق به کسب مجوز فوق نشوند، موافقت اصولی ملغی خواهد شد.

کد خبر 280302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =