صنعت حفاری از موثرترین صنایع در شکوفایی اقتصاد کشور است

قائم مقام وزیر نفت، صنعت حفاری را یکی از مهم‎ترین و موثرترین صنایع در شکوفایی اقتصاد کشور و توسعه ساخت داخل عنوان کرد.

مرضیه شاهدایی امروز (یکشنبه، سوم دی‎ماه) در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، با بیان این مطلب افزود: برگزاری  این نمایشگاه‎ها می تواند سبب حضور بیشتر متخصصان و دست‎درکاران فعال در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت شود و می تواند به شرکت های حاضر در نمایشگاه نیز از حیث بازاریابی کمک کند.

وی گفت: هم‎اکنون بیش از 70 درصد تجهیزات و سازه‎های صنعت نفت، دستاورد مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی است.

قائم مقام وزیر نفت با اشاره به وجود هسته‎های خودکفایی در شرکت های اصلی وزارت نفت، افزود: ما با تکیه بر توان داخلی شرکت های پیمانکار ایرانی، در مذاکرات خود با شرکت های خارجی خواهان واگذاری حداکثری کار به شرکت‎های داخلی می‎شویم.

شاهدایی اجرای قراردادهای جدید نفتی و توسعه میادین نفت و گاز را با استفاده از سرمایه شرکت های بین المللی از مهمترین اهداف وزارت نفت عنوان کرد و گفت: هدف ما حضور شرکای ایرانی در کنار شرکت های بین المللی است تا از ظرفیت‎ها و تجهیزات ایرانی استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در وزارت نفت، توسعه ساخت داخل تجهیزات و کالاهای پرمصرف است که در این زمینه می‎توان به طرح بومی سازی 10 گروه خانواده کالاهای صنعت نفت اشاره کرد.

استقرار نظام صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت، کدینگ کالا، سامانه الکترونیکی تامین کالا و پروژه های توانمندسازی ظرفیت های داخلی در قراردادهای نفتی از دیگر مواردی بود که شاهدایی به عنوان فعالیت‎های وزارت نفت در زمینه توسعه بهره‎مندی از ظرفیت‎های ایرانی مورد اشاره قرار داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

وی پس از برگزاری آئین افتتاحیه، از غرفه‎های این نمایشگاه بازدید کرد.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری از صبح امروز (سوم دی‎ماه) در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی اهواز آغاز به کار کرده است.

کد خبر 280412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =