بداخلاقی دوستانی که از دل این صنعت برآمدند، باورکردنی نیست

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برای ما باور کردنی نیست دوستانی که از دل این صنعت برآمده اند به علت بازنشستگی یا کنار رفتن از مسئولیت، اینگونه به هم صنفان خویش بی مهری کنند، این بد اخلاقی ها پیش از این سابقه نداشته است.

به گزارش شانا، بیژن عالی پور با بیان این که کنترل فوران رگ سفید یکی از دشوارترین عملیات‌ مهار چاه در حوزه خشکی به شمار می آید، افزود: تنها ده روز پس از فوران، حداقل سه رکورد در زمینه مهیاسازی تمهیدات مهار چاه به ثبت رسید که نخستین آن احداث ۲۵۰ کیلومتر خط لوله و دو استخر به گنجایش ۲۰۰ هزار بشکه آب است.

وی از احداث 2 موقعیت چاه‌های امدادی در ساختار سنگی رگ سفید، در مدت 11 روز که پیش از این حداقل در شش ماه انجام پذیر بود بعنوان رکورد دوم نام برد و تصریح کرد: سومین رکورد احداث و توسعه ۸ تا ۹ راه دسترسی به علاوه محوطه های مورد نیاز برای استقرار ماشین آلات، که وجب به وجب آن با استفاده از پیکور و ماشین آلات ویژه راهسازی انجام شد، بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره شایعات منتشر شده در شبکه های مجازی درباره چاه 147 رگ سفید اظهار کرد: بخشی از مطالب منتشره ناشی از عدم اطلاع مخاطبان و از طرف مردم عادی بیان می شود که ممکن است از سر دلسوزی هم باشد چون اطلاعی از فرایند پیچیده و طولانی مهار چاه‌های  نفت و گاز ندارند.

وی ادامه داد: اما بخشی از مصاحبه ها و یادداشت ها که بعضآ با امضا یا نقل قول هم منتشر می شوند، با هدف دلسرد کردن نیروهای زبده حاضر در میدان، در فضاهای مجازی منتشر می شوند و آشکارا زمینه تخریبی دارند که البته از سوی کارشناسان بی طرف و متعهد صنعت نفت بی پاسخ نمانده است.

عالی پور درباره این که آیا از برخی مدیران سابق یا هم‎صنفان خود که از نزدیک دستی بر آتش داشته اند، انتظار چنین اظهاراتی را داشته اید؟ پاسخ داد:  برای ما باور کردنی نیست دوستانی که از دل این صنعت برآمده و روی شانه های همین مهارگران و کارگرها و رافنیک‎ها بلند آوازه شده اند، و حالا که به علت بازنشستگی یا کنار رفتن از مسئولیت، در راس منصبی نیستند، اینگونه به هم صنفان خویش بی مهری کنند، نه، این بد اخلاقی ها پیش از این سابقه نداشته است.

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر این که کار چاه بزودی با کمترین آسیب به مخزن و اصولی ترین شیوه های ولکپینگ تمام می شود، افزود:  آمار و ارقام آن هم پس از پایان کار با سایر چاه ها مقایسه و تفاوت ها و تمایزها آشکارتر خواهد شد.

عالی پور تصریح کرد: یقین داشته باشید آنچه باقی خواهد ماند خاطره جانفشانی کسانی است که گمنام و بی حاشیه پای کار آمدند و مجاور لهیب شعله های سرکش چاه شدند و هرچه داشتند در طبق اخلاص نهادند.

دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری مستقر بر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه (هفتم آبان‌ماه)، بر اثر فوران گاز دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری جان باختند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.


کد خبر 280419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =