وصل گاز منازل در کرمان با تاییدیه سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در پی وقوع زلزله 5.2 ریشتری در برخی نقاط کرمان، وصل گاز منازل با رعایت مسائل ایمنی و تاییدیه سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود.

به گزارش شانا، محمدعلی ودیعتی درباره وضع گازرسانی به منازلی که در پی زلزله اخیر کرمان دچار آسیب‌دیدگی شدند، گفت: پس از زلزله 5.2 ریشتری کوهبنان، بلافاصله گروه‌های ارزیاب، امداد و تعمیرات این شرکت وارد عمل شدند و تاسیسات این شرکت اعم از شبکه، انشعاب و ایستگاه های تقلیل فشار (CGS, TBS ) را کنترل و نشت یابی کردند که خوشبختانه آسیب ناشی از ریزش آوار فقط در تعدادی از انشعاب‌ها مشاهده شد.

وی افزود: گاز منازل یک‌صد مشترک در شهر کوهبنان و روستای جور به دلیل شکستگی شبکه داخلی گاز منازل قطع شد، بنابراین برای وصل دوباره گاز لازم است مشترکان منازل خود را بازسازی و دوباره تایید بازرسی و نظارت سازمان نظام مهندسی را دریافت و ارائه کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با تاکید بر اهمیت توزیع گاز در کشور اظهار کرد: توزیع گاز و ارائه خدمات به هموطنان ویترین صنعت گاز کشور است، بنابراین باید ارتباط با مشترکان در سطح مطلوب باشد و در همه بخش‌ها خدمات کامل و باکیفیت به آنها ارائه شود.

ودیعتی ادامه داد: نیروگاه‌های تولید برق استان بیشترین سهم مصرف را به خود اختصاص می‌دهند و با بهره‌برداری از نیروگاه کهنوج، سمنگان و شهید کاظمی و همچنین در مدار قرارگرفتن بخش گاز این نیروگاه اکنون شاهد قطع نشدن برق در استان کرمان هستیم و نیز، بخش قابل توجهی از مشترکان صنعتی استان از خدمات این نیروگاه‌ها، تامین می‌شوند که همه این موارد از برکت وجود گاز طبیعی در این منطقه است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما تامین گاز مستمر برای بخش خانگی است و به همین منظور با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط به واحدهای صنعتی استان اعلام شده که در طول فصل سرما طبق قرارداد فی‌مابین در صورت بروز مشکل از سوخت دوم استفاده کنند، افزون بر این مطابق روال همه ساله به‌لحاظ محدودیت‌های زمستانه و اختصاص سهم بیشتری از گاز به مصرف‌کنندگان خانگی، صنایع سیمان از سوخت گاز به سوخت مازوت تغییر داده شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان این‌که قیمت گاز تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد، درباره مشترکان گاز استان کرمان گفت: اکنون استان کرمان بیش از 560 هزار مشترک گاز دارد و ضریب نفوذ گاز در این استان 66 درصد است.

کد خبر 280428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =