انبار نفت ری به سکوهای بارگیری پیشرفته مجهز شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد: انبار نفت ری که 67 درصد سوخت‌رسانی استان تهران را بر عهده دارد، به 16 سکوی بارگیری پیشرفته مجهز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدرضا موسوی خواه صبح امروز (سه شنبه، 12 دی) در بازدید از انبار نفت ری به همراه هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: انبار نفت ری به عنوان یکی از انبارهای بسیار قدیمی کشور، به دلیل اهمیت و موقعیت راهبردی‌اش، تاکنون فرصت اجرای پروژه و استانداردسازی در آن نبود.

وی با بیان این‌که بخش عمده سوخت کشور از این انبار تامین می‌شود، ادامه داد: در سال‌های اخیر چند پروژه تعریف شد که این یکی از آنها تغییر سکوهای بارگیری دستی به سکوهای بسیار پیشرفته بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که هم اکنون 16 سکوی پیشرفته ساخته شده که بارگیری بنزین یورو، بنزین معمولی، نفت‌گاز و سوخت هوایی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: این سکوها هم اکنون به طور آزمایشی راه اندازی شده‌اند و قرار است در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسمی برسند.

به گفته موسوی خواه، هزینه ساخت این سکوها حدود 450 میلیارد ریال بوده است؛ این در حالی است که کل هزینه‌ای که برای طرح‌های نوسازی‌ در نظر گرفته شده بود، 700 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت این انبار در بارگیری بالا بوده و تاکنون مشکلی از این بابت نیز وجود نداشته است، تصریح کرد: با راه اندازی این سکوها، قدرت، سرعت و ایمنی بارگیری‌ها افزایش می‌یابد.

افزایش سرعت، دقت و ایمنی سوختگیری

سیداحد رضوی، معاون نظارت بر امور اجرایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفت: پروژه بهینه‌سازی انبار نفت ری شامل 26 نقطه بارگیری است که طبق آن تجهیزات روزآمد می‌شود و از بازوها، سامانه‌های اندازه‌گیری و سنجش (میترها) و سامانه‌های جدید استفاده خواهد شد.

رضوی افزود: با اجرای این طرح‌ها، کنترل و ایمنی سوختگیری افزایش می‌یابد و با افزایش نقاط بارگیری، قدرت بارگیری برای استان تهران نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در این پروژه از تجهیزات روزآمد دنیا و همچنین کالاهای ساخت داخل استفاده شده و قرارگاه خاتم الانبیاء پیمانکار اجرای طرح بوده است.

اجرای 1000 میلیارد ریال پروژه نوسازی در انبار نفت ری

کرامت ویس کرمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران با بیان اینکه این انبار نفت بسیار قدیمی و دارای ساختمان‌ها و تجهیزات فرسوده است، گفت: هم اکنون 1000 میلیارد ریال پروژه نوسازی و بازسازی تجهیزات و ساختمان در انبار نفت ری تعریف شده و در حال انجام است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها تکمیل شده و برخی دیگر در حال انجام است؛ همچنین قرار است تعدادی دیگر از پروژه‌های نوسازی و بازسازی برای سال‌های آینده نیز تعریف شود.

ویس کرمی درباره انبار نفت ری توضیح داد: انبار نفت ری به عنوان یکی از انبارهای نفت تدارکاتی پایتخت مطرح است که از نظر که بالاترین درجه اهمیت و قدمت (حدود 60 سال) را داراست.

وی ادامه داد: انبار نفت ری در زمینی به مساحت 60 هکتار در جوار پالایشگاه تهران و مرکز انتقال نفت تاسیس شده و دارای ظرفیت ذخیره سازی 830 میلیون لیتر انواع فرآورده است.

به گفته ویس کرمی، انواع و اقسام فرآورده‌های نفتی از مبدا (پالایشگاه یا خط لوله) دریافت، ذخیره و نگهداشت می‌شود و سپس به مقاصد مختلف که شامل جایگاه‌های عرضه سوخت و مصرف کنندگان نهایی است، منتقل می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه تهران افزود: عملیات سوخت‌رسانی در استان تهران به وسیله چهار انبار نفت انجام می‌شود که روزانه حدود 33 میلیون لیتر انواع و اقسام فرآورده‌های نفتی به منظور توزیع در میان شهروندان، منتقل می‌شود.

وی، سهم انبار نفت ری از این میزان را 67 درصد (حدود 25 میلیون لیتر) اعلام و اظهار کرد: این انبار به استان‌های همجوار خدمات سوخت‌رسانی ارائه می‌دهد.

کد خبر 280601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =