چین در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین واردکننده گاز جهان است

چین با ادامه روند کنونی رشد مصرف گاز، به زودی از ژاپن پیشی می‌گیرد و به بزرگترین واردکننده گاز جهان بدل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، مبارزه چین با آلودگی هوا سبب شده است این کشور در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین واردکننده گاز جهان قرار گیرد.

چین که بزرگترین واردکننده نفت خام و زغال سنگ در جهان است، پس از آمریکا و روسیه، سومین مصرف‌کننده بزرگ گاز طبیعی در جهان به شمار می‌آید. با این همه، به دلیل ناتوانی تولید داخلی در تأمین نیاز این کشور، ناچار است حدود 40 درصد از گاز مورد نیاز خود را وارد کند.

اطلاعات کشتیرانی نشان می‌دهد مجموع واردات گاز چین در سال 2017 میلادی از راه خط لوله و محموله‌های ال‌ان‌جی، از 67 میلیون تن فراتر رفته که حدود یک چهارم بیشتر از سال پیش از آن است.

واردات ال ان جی چین در سال گذشته میلادی بیش از 50 درصد رشد داشته است.

با توجه به این که واردات گاز ژاپن در سال گذشته میلادی در مجموع 83 میلیون و 500 هزار تن بوده، چین همچنان در این زمینه عقب‌تر از این کشور است. با این همه، در ماه‌های سپتامبر و نوامبر سال 2017 میلادی، واردات گاز چین بیش از ژاپن بوده است.

کارشناسان مؤسسه مشاوره وود مکنزی پیش‌بینی می‌‎کنند که با ادامه روند کنونی، در سال 2018 میلادی چین در زمینه واردات گاز از ژاپن سبقت گیرد.

چین از سال 2017 میلادی میلیون‌ها واحد مسکونی و صنعتی را واداشت که مصرف زغال سنگ را کنار بگذارند و به جای آن از گاز طبیعی و برق برای تأمین انرژی خود استفاده کنند.

کد خبر 280632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =