تشدید رقابت مواد گیاهی با نفت در تولید پلاستیک

افزایش استفاده از مواد گیاهی در تولید پلاستیک سبب شده است امیدواری برای رشد تقاضای نفت در این زمینه به چالش کشیده شود.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت‌هایی که برای تولید پلاستیک به جای سوخت‌های فسیلی از مواد گیاهی استفاده می‌کنند، امیدواری شرکت‌های نفتی را برای رشد عرضه نفت به عنوان ماده خام تولید پلاستیک به چالش کشیده‌اند.

طبق اعلام اتحادیه پلاستیک زیستی اروپا، استفاده از پلاستیک تولیدی از نیشکر، چوب و ذرت در پنج سال آینده حداقل 50 درصد رشد خواهد داشت.

شرکت آلمانی بیاسف که بزرگترین شرکت پتروشیمی جهان است و شرکت کاغذسازی استورا انسو فنلاند نیز برای عرضه پلاستیک زیستی به شرکت‌هایی همچون کوکاکولا و لگو، گام برداشته‌اند.

پیتریان فن اویتوانک، کارشناس ارشد مؤسسه مشاوره وود مکنزی، گفت: مواد شیمیایی زیستی و پلاستیک زیستی می‌توانند بخشی از تقاضای نفت را حذف کنند، همانطور که گسترش بازیافت پلاستیک می‌تواند بخشی از تقاضا برای پلاستیک بکر را از میان ببرد.

با توجه به دورنمای افت تقاضای سوخت‌های فسیلی در بخش حمل و نقل به دلیل گسترش استفاده از خودروهای برقی، شرکت‌های نفتی امیدوار بوده‌اند که افزایش تولید پلاستیک سبب رشد مصرف نفت در آینده شود.

پلاستیک زیستی اکنون یک درصد از بازار پلاستیک را به خود اختصاص داده است. این نوع پلاستیک، با فراوری شکر به دست آمده از گیاهان تولید می‌شوند و پیامدهای منفی کمتری برای محیط زیست دارد.

کد خبر 280636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =