عملیات برای نجات 32 خدمه نفتکش ایرانی ادامه دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز تاسف از حادثه برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با یک فروند نفتکش با مالکیت خارجی تحت مدیریت این شرکت گفت: در اثر این سانحه 32 خدمه این نفتکش مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها ادامه داد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، سیروس کیانارثی در تشریح این حادثه اظهار کرد: یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت 20 شامگاه شنبه (16 دی‌ماه) به وقت محلی در 158 مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت.

وی با بیان این‌که پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاعرسانیهای لازم به سازمانهای ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بینالمللی انجام شد، ادامه داد: مقام‌های دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای، هماهنگیهای لازم را به منظور اعزام سریع کشتیهای تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند.

به گفته کیان ارثی، همچنین 2 فروند از نفتکشهای تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران عبوری از منطقه نیز  برای الحاق به تیم امداد و نجات به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که کمیته اضطراری مستقر در شرکت ملی نفتکش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول در محل، نسبت به اطلاعرسانی به خانواده دریانوردان، وزارتخانهها و سازمانهای ذیربط و موسسه‌های بیمه اقدام کرده است، گفت: همچنین به منظور تسریع و کمک در عملیات امداد و نجات با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای هماهنگیهای لازم شده است.

وی با اشاره به این که این نفتکش که به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود 32 سرنشین شامل 30 ایرانی و 2 نفر بنگلادشی داشته است، افزود: همه خدمه نفتکش یادشده در اثر این حادثه مفقود شده‌اند که تلاشها برای پیدا کردن و نجات آنها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در حال بررسی است.

کد خبر 280667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =