آخرین وضع نفتکش حادثه‌دیده در آب‎های سرزمینی چین تشریح شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، آخرین وضع نفتکش حادثه دیده در آب‎های سرزمینی چین را تشریح کرد و گفت: عملیات اطفای حریق و مهار آتش به طور مداوم و مستمر ادامه دارد، به طوری که با اعزام سه فروند کشتی آتش‌خوار بزرگ به محل حادثه، از شدت آتش کاسته شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، سیروس کیان ارثی امروز دوشنبه (18 دی ماه) درباره نفتکش حادثه دیده تحت مدیریت این شرکت در آب‌های سرزمینی چین اظهار کرد: به دلیل ادامه آتش و وجود گازهای سمی ناشی از حریق، امکان دسترسی  و ورود به داخل کشتی فراهم نیست.

وی با بیان این که با وجود وضع فعلی کشتی و آسیبهای وارده به آن، احتمال غرق شدن آن اندک است، اضافه کرد: در حال حاضر 2  فروند کشتی شرکت ملی نفتکش و یک فروند کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت مرکز جست‌وجو و نجات شانگهای به طور مستمر عملیات جست‌وجو و یافتن دریانوردان مفقود شده را ادامه میدهند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که در نتیجه این اقدامات، صبح امروز پیکر یک دریانورد مجهز به لباس ویژه نجات پیدا شد، تصریح کرد: این موضوع بیانگر آن است که خدمه نفتکش احتمالا فرصت استفاده از وسایل نجات را داشتهاند.

وی درباره هویت این فرد گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و احراز هویت وی در حال انجام است.

کیان‌ارثی ادامه داد: با وجود حضور تیم کارشناسی شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در شانگهای، شب گذشته تیم جدیدی متشکل از کارشناسان این شرکت و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور پیگیری امور مربوط به کشتی حادثه دیده به منطقه اعزام شد.

وی گفت: کمیته اضطراری شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در این شرکت تشکیل شد و 24 ساعته عملیات امداد و نجات را تحت کنترل و نظارت دارد و آخرین اخبار و اطلاعات موثق را به اطلاع خواهد رساند.

کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی پس از برخورد یک فروند کشتی فلهبر چینی با آن در ساعت 20 شنبه شب (16 دی ماه) در 158 مایلی آب‌های شرقی چین دچار حادثه و حریق شد. در اثر این سانحه 32 خدمه این نفتکش مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 280696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =