ضرورت همکاری پژوهشگاه نفت با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر ضرورت همکاری گسترده و مستمر این مجموعه با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی به منظور افزایش کیفیت خدمات فناورانه پژوهشگاه تاکید کرد.

به گزارش شانا، جعفر توفیقی دیروز (19 دی‌ماه) در مراسم معارفه سرپرست معاونت برنامه‎ریزی پژوهشگاه صنعت نفت، عنوان کرد: در صحنه رقابت، کیفیت کالاها و خدمات اهمیتی به‌سزا دارد و دسترسی به بالاترین کیفیت، مستلزم یادگیری، آموزش و همکاری گسترده و مداوم با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیاست.

وی افزود: همه کارکنان پژوهشگاه صنعت نفت، در مسیر پر فراز و نشیبی که برای تبدیل پژوهشگاه به یک نشان ملی طی شده است، سهیم هستند و این مشارکت باید در مسیر بهبود مستمر و ارتقای جایگاه حقیقی پژوهشگاه ادامه یابد.

توفیقی با تاکید بر این‌که حضور پژوهشگاه در عرصه ملی و بین‌المللی باید با بهره‌گیری از همه ابزار‌ها و امکانات محیطی صورت گیرد، ادامه داد: پژوهشگاه سازمانی ماموریت‌گرا محسوب می‌شود و ماموریت اصلی آن تزریق دانش و فناوری به صنعت نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و دیگر صنایع مرتبط است.

وی سرعت را از دیگر‌ محور‌های عرصه رقابت خواند و گفت:دنیای امروز، دنیای سرعت است و تبدیل علم به ثروت که از مسیر فناوری می‌گذرد بسیار اهمیت دارد. دلیل اصلی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری، افزایش سرعت در تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این‌که تقلیل بوروکراسی، یکی از معیار‌های کاهش زمان در انجام پروژه‌هاست، ادامه داد: ارائه خدمات به بازارهای هدف با کمترین زمان و قیمت و بالاترین کیفیت، از ارکان ورود به میدان رقابت است و برای بهره‌مندی از فرصت‌ها، باید اصل بوروکراسی‎زدایی را که در اکثر شرکت‌های پیشرو در دنیا اجرا می‌شود عملی ساخت.

توفیقی خاطرنشان کرد: این مرکز تحقیقاتی و بین‌المللی از صلاحیت و شایستگی بسیاری برخوردار است و می‌تواند با ارتقای جایگاه خود، تکیه‌گاه مناسبی برای صنعت نفت باشد.

بر اساس این گزارش، مراسم معارفه احمد فرمهینی فراهانی، سرپرست معاونت برنامه‎ریزی پژوهشگاه صنعت نفت و تودیع محمد حمید ایجازی، معاون سابق برنامه‎ریزی این مجموعه، دیروز (19 دی‌ماه) در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

کد خبر 280731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =