دولت برای توسعه طرح‌های نفت و گاز مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 گفت: دولت می‌تواند برای پروژه‌های عمرانی تا سقف 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال منتشر کند که سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک ازسوی وزارتخانه‌های نفت و صنعت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شانا، علی اصغر یوسف‌نژاد، درباره نشست کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت می‌تواند تا سقف 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال برای پروژه‌های عمرانی منتشر کند که سرمایه‌گذاری طرح‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک ازسوی وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: وزارت نفت می‌تواند از طریق شرکت‌های دولتی تابع خود تا سقف 3 میلیارد دلار برای بازپرداخت بدهی سررسید شده پیمانکاران قرارداد بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت و گاز اختصاص دهد.

یوسف‌نژاد عنوان کرد: در ادامه رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه، تکالیف بانک‌های عامل به این صورت تعیین شد که با استفاده از منابع در اختیار خود و آن میزان از منابعی که توسط صندوق توسعه در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است، با تصویب هیئت عامل صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای غیردولتی برای طرح‌های توسعه بالادستی نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس افزود: تسهیلات ارزی مذکور باید همسو با افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه‌های قدیمی نفت باشد و طرح‌های توسعه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن نیز باید با مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی و تعاونی شامل ایدرو و ایمیدرو انجام شود.

یوسف‌نژاد گفت: دولت می‌تواند اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بدهی‌های سازمان پایه‌ای بیمه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق تا میزان 15 هزار میلیارد تومان منتشر کند. همچنین تا سقف 5 هزار میلیارد تومان بدهی‌های قطعی خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی و بخش خصوصی از این محل تسویه کند.

 

کد خبر 280735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =