نفتکش ایرانی در دریای چین لکه نفتی ایجاد نکرده است

وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد که هیچ لکه نفتی بر اثر برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باربری هنگ کنگی در آب‌های شرقی چین شکل نگرفته است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه (21 دی‌ماه) وزارت حمل و نقل چین آمده است: باوجود وقوع آتش سوزی در نفتکش سانچی از روز شنبه (16 دی‌ماه) تاکنون که حادثه رخ داد، نفت به دریا نشت نکرده و لکه نفتی به‌وجود نیامده است.


نزدیک به یک میلیون بشکه میعانات گازی در این نفتکش ایرانی به سمت کره جنوبی حمل می شده است و حریق آن با وجود گذشت چند روز هنوز مهار نشده است.

با این وجود در بیانیه وزارت حمل و نقل چین که تارنمای چاینا ارگ آن را منتشر کرده آمده است: کارشناسان نسبت به انتشار مواد سمی هشدار داده اند و کشتی‌های چینی در حال جلوگیری از هر گونه بلایای زیست محیطی در منطقه هستند.


وزارت حمل و نقل چین در این بیانیه می افزاید که 13 کشتی امداد و نجات مساحتی به میزان 900 مایل دریایی را تحت پوشش قرار داده اند تا از خدمه مفقود نفتکش ایرانی اطلاعی به‌دست آورند.

روز دوشنبه یک جسد از آب گرفته شده است که احتمال می‌رود به یکی از 32 خدمه ناپدید شده نفتکش تعلق دارد.
 
کشتی سانچی، یک نفتکش سوئزمکس ۱۵۸ هزار تنی است که با 32 خدمه (30 ایرانی و 2 تبعه بنگلادش) روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

 

 

کد خبر 280749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =