امکان ورود گروه‌های امداد و نجات به نفتکش سانچی بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از اسکن بدنه نفتکش سانچی از طریق دوربین‌های حرارت سنج برای بررسی امکان ورود گروه‌های امداد و نجات به‌منظور اطلاع از جان خدمه خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیروس کیان ارثی روز پنجشنبه (21 دی‌ماه) اعلام کرد: با توجه به حضور یک تیم متخصص از ایران و پیوستن این تیم به گروه عملیات امداد و نجات چین، به دنبال یافتن راهی برای ورود به عرشه کشتی هستیم.

وی از آماده سازی اسکن کشتی سانچی از طریق دوربین‌های حرارت سنج برای ورود گروه های امداد و نجات به نفتکش خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، قرار شد بدنه کشتی نفتکش از طریق دوربین های حرارت سنج اسکن و امکان ورود گروه‌های امداد و نجات برای اطلاع از جان دریانوردان، بررسی شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با یادآوری این‌که افکار عمومی این موضوع را دنبال می‌کند و پیگیر سرنوشت دریانوردان است، گفت: امیدواریم فردا بتوانیم وارد کشتی شویم و عملیات جستجوی ملوانان را آغاز کنیم.

کیان ارثی افزود: یک تیم متخصص از ایران برای به عهده گرفتن مدیریت عملیات امداد و نجات نفتکش سانچی راهی چین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش بر استفاده از متخصصان ایرانی در اتاق بحران تشکیل شده برای مدیریت حادثه نفتکش سانچی تاکید کرد و گفت: به دنبال هماهنگی با چینی‌ها سه نفر از متخصصان ایرانی به عنوان نمایندگان شرکت ملی نفتکش در اتاق بحران حضور می‌یابند.

نفتکش ایرانی حامل 970 هزار بشکه میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر 16 دی ماه پس از تصادم با یک کشتی فله بر هنگ‌کنگی، طعمه حریق شد.

 

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

 

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در نفتکش سانچی شد و از 32 خدمه آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست، البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد که هویت آن هنوز شناسایی نشده است.

 

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزئی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین بودند، نجات یافتند.

 

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت خدمه نفتکش سانچی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 280756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =