۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 280773
هویت پیکرهای یافت شده در «سانچی» مشخص نیست

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هویت پیکرهایی که بامداد امروز به وقت تهران در نفتکش «سانچی» پیدا شد مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، هادی حق‌شناس با بیان این‌که پیکر این 2 خدمه نزدیک پل فرماندهی پیدا شده، تصریح کرد: این 2 پیکر هم اکنون برای شناسایی هویتشان درحال انتقال به بندر شانگهای است.

وی از تداوم عملیات مهار آتش در نفتکش سانچی خبر داد و درباره این‌که تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران چه زمانی به نفتکش می‌رسند، توضیح داد: تکاوران نیروی دریایی ارتش هم اکنون با یدک‌کش در حال اعزام به محل کشتی هستند.

به گفته حق شناس، روز نخست وقوع حادثه، موقعیت این نفتکش حدود 170 مایلی شانگهای بود و هم اکنون  260 مایل از آن فاصله گرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چین را سبب شتاب در عملیات اطفای حریق نفتکش حادثه‌دیده عنوان کرد و درباره زمان ورود تکاوران نیروی دریایی ارتش روی عرشه هم اظهار کرد: به محض فراهم شدن شرایط، گروه ایرانی تجسس و نجات  وارد کشتی می‌شود، ضمن این‌که هم اکنون گروه چینی تجسس و نجات در محل حضور دارد.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تا کنون، سرنوشت 29 نفر دیگر  همچنان نامشخص است.

 

 

کد خبر 280773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =