ابراز نگرانی عضو کمیسیون امنیت ملی از احتمال غرق شدن نفتکش «سانچی»

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از احتمال غرق شدن نفتکش ایرانی ابراز نگرانی کرد و گفت: تلاش‎ها برای ورود تکاوران ایرانی به نفتکش ادامه دارد.

به گزارش شانا، محمدمهدی برومندی، صبح امروز (یکشنبه، 24 دی ماه) روی خط شبکه خبر، با بیان این مطلب افزود: تکاوران ارتش دیروز بر اساس تفاهمی که بین هیئت ایران و چین امضا شد، به محل حادثه اعزام شدند و از بامداد امروز به وقت محلی آماده آغاز عملیات با همکاری گروه امداد و نجات چین هستند.

وی افزود: به دلیل حجم بالای آتش که امروز بیشتر از روزهای قبل است و حرارت زیاد در داخل و خارج از کشتی که دمای آن به بیش از 350 درجه می‎رسد، هنوز امکان ورود تکاوران به نفتکش فراهم نشده است.

برومندی ادامه داد: چنین حادثه‎ای از حیث میزان آتش بی‎سابقه است. به ویژه که وجود میعانات گازی در نفتکش، انفجارها و مشکلاتی از جمله شکسته شدن کابین فرماندهی و اتاق‎های کشتی را به دنبال داشته است. همچنین مواد آتش گرفته در حال تولید گازهای سمی و گوگردی هستند و محیط داخل کشتی را سمی کرده‎اند که این هم بر سختی شرایط کار می افزاید.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‎ها ادامه دارد و انتظار داریم در عمق کشتی که 13 متر زیر آب است شرایط بهتر باشد.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی، هیئت ایرانی دیشب در جلسه‎ بحران تاکید داشته است که کشتی‎های چینی و آتشخوارهای ژاپنی نسبت به اجرای عملیات اقدام کنند تا فوم لازم برای پاشیدن در روز فراهم شود؛ اما آنها مدعی بودند نمی توان در شب عملیات انجام داد و دلایل فنی را در این زمینه مطرح کردند.

برومندی گفت: از صبح امروز گروه چینی و ژاپنی کار را شروع و حدود 300 تن فوم آماده کرده‎اند. بخشی از آن به نزدیکی کشتی رسیده است و باید شرایط آماده شود تا به روی کشتی پاشیده شود.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تاکنون، سرنوشت ۲۹ نفر دیگر همچنان نامشخص است.

کد خبر 280807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =