مشبک‌کاری هشت حلقه چاه گازی در فاز 14 پارس جنوبی

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از موفقیت متخصصان اداره کل نمودارگیری این مدیریت در انجام 2 هزار و 500 متر مشبک‌کاری هشت حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به روش TCP در اندازه سه و سه هشتم اینچ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، علی دقایقی در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: این کار تخصصی طی 23 عملیات فشرده بدون زمان انتظار و با دقت و سرعت کم نظیر تا عمق حدود 4 هزار و 800 متر در مدت 40 روز محقق شد.

وی افزود: آخرین مراحل تکمیل هر حلقه چاه قبل از به تولید رسیدن مشبک‌کاری است که بر اساس نتایج حاصل از نمودارگیری پتروفیزیکی مخزن صورت می پذیرد.

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با مشبک‌کاری هشت حلقه چاه به‌وسیله متخصصان این شرکت در مقایسه با ارائه این خدمات از سوی شرکت‌های خارجی در مجموع از خروج  9 میلیون و 500 هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

عملیات توسعه فاز 14 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 600 هزار متر مکعب گاز ترش و 75 هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی پارس در حال اجراست.

تولید روزانه افزون بر یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و روزانه 400 تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.


کد خبر 280830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =