سانحه نفتکش سانچی در بالاترین سطح پیگیری می‌شود

رئیس کمیته پیگیری حادثه سانچی با اشاره به این که روشنگری و پاسخ به ابهام‌هایی که روزهای گذشته درباره حادثه نفتکش سانچی مطرح شده ضرورت دارد، گفت: سانحه نفتکش سانچی در بالاترین سطح بخش‌های سیاسی و فنی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، 26 دی‌ماه) در نشست خبری که با موضوع رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی سانچی برگزار شد، با بیان این‌که گزارش تفصیلی کمیته ویژه رسیدگی به این سانحه به‌زودی منتشر می‌شود، گفت: ستاد فرماندهی عملیات چین از روز یکشنبه پس از  وقوع حادثه با حضور کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی ایران تشکیل شد.

رئیس کمیته پیگیری حادثه سانچی با بیان این‌که مقصد این نفتکش  و بارنامه آن برای کشور کره جنوبی بود و این کشور محموله باری را تایید کرده است، افزود: اگر محموله برای کره جنوبی نبود آیا این کشور اعلام نمی‌کرد؟ در صورتی که کره جنوبی اعلام کرده است که محموله نفتکش متعلق به آنهاست.

وی با بیان این‌که از کشتی باری چینی که با سانچی برخورد کرده است بازدید کردیم و تصاویر آن نیز منتشر شده است، تصریح کرد: از روز نخست وقوع حادثه، از کشورهای نزدیک به منطقه سانحه آمدند، همچنین ما نیز برای نفتکش سانچی از سازمان جهانی دریانوردی درخواست کمک کردیم.

ربیعی ادامه داد: مسائل مطرح شده در این باره  که محموله سانچی برای کره شمالی بوده و موشک آمریکایی به آن اصابت کرده و همه رادارهای آن قطع بوده، داستانسرایی‌ است که نشان می‌دهد برخی افراد از مسائل دریایی و مناسبات بین‌المللی هیچ‌گونه اطلاعی ندارند.

رئیس کمیته پیگیری حادثه سانچی تاکید کرد: بارنامه به مقصد کره جنوبی بوده و دولت این کشور نیز به‌طور رسمی آن را تایید کرده و اصولا چنین چیزی در سطح بین‌الملل پنهان کردنی نیست.

وی با بیان این‌که می‌خواستیم کارها با شدت بیشتری دنبال شود، افزود: گفته می‌شد شاید برای چینی‌ها جان انسان‌ها مهم نباشد، اما من به عنوان یک مقام رسمی شواهدی از این‌که جان آدم‌ها برای چینی‌ها مهم نباشد، ندیدم.

ربیعی افزود: پس از حادثه، سفیر چین و ژاپن خواسته شدند و تصمیم گرفتیم عازم شانگهای شویم، کمیته‌ای نیز با حضور چین و چند کشور دیگر در چین تشکیل شد، بدون انجام تشریفات به چین رفتیم و تا روز بازگشت با فرماندهان چینی نشست‌های متعددی داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پس از اطلاع از حادثه، کار در ایران آغاز و در بالاترین سطوح پیگیری‌ها انجام شد و وزیر امورخارجه و وزیر راه و شهرسازی و من وظایف‌مان را انجام دادیم. از آنجا که این حادثه با بحث نیروی کار مرتبط بود و همچنین تصمیم گرفته شد یک نفر موضوع را پیگیری کند، این وظیفه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محول شد.

وی با بیان این‌که کشتی‌های چینی برای اطفای حریق کم نبوده است و به حد کافی کشتی برای خاموش کردن آتش موجود بود، عنوان کرد: حادثه در آب‌های دولت چین اتفاق افتاد، بنابراین چینی‌ها فرماندهی عملیات را برعهده داشتند.

کد خبر 280865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =