رادارهای نفتکش سانچی مشکلی نداشتند

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش درباره خاموش بودن رادار نفتکش سانچی گفت: جواب قطعی در این باره به رمزخوانی جعبه سیاه بستگی دارد، اما تصور نمی‌کنیم که چنین گفته‌ای صحیح باشد، زیرا همه رادارها کار می‌کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیروس کیان ارثی، امروز (سه‌شنبه، 26 دی‌ماه) در نشست خبری که با موضوع رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی سانچی برگزار شد، گفت: پس از وقوع حادثه، کمیته امداد اضطراری در شانگهای تشکیل و پس از آن اقدام‌های لازم برای کمک به نفتکش سانچی آغاز شد. محل حادثه 158 مایل با خشکی فاصله داشت که حداقل 15 ساعت زمان‌ می‌برد و همین سبب شد که نتوان با سرعت اقدام‌های اطفای حریق را انجام داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این‌که اطفای حریق توسط بالگرد ممکن نبود، زیرا مسافت زیاد تامین سوخت آن را غیرممکن می‌کرد، افزود: فیلم‌های ضبط شده از سوی شناورهای صیادی نشان می‌داد که در لحظات اولیه برخورد، شدت انفجار بسیار زیاد بوده است. همانگونه که کارشناسان عنوان کردند و ما نیز در تصاویر شناورهای صیادی دیدیم، خدمه فرصتی برای نجات جان خود نداشتند.

وی تصریح کرد: با وجود آن‌که گفته می‌شد خدمه در اثر انفجار شدید و متصاعد شدن گازهای سمی زنده نیستند، اما ما به این گفته‌ها اکتفا نکردیم و برای امداد و نجات تمام سعی خود را انجام دادیم و حتی خارج کردن پیکرهای خدمه نفتکش سانچی هم برای ما اهمیت داشت.

کیان ارثی درباره خاموش بودن رادار نفتکش سانچی عنوان کرد: جواب قطعی به این موضوع به رمزخوانی جعبه سیاه بستگی دارد، اما تصور نمی‌کنیم که چنین گفته‌ای صحیح باشد، زیرا تمام رادارها کار می‌کردند، اما شرایط به گونه‌ای نبوده است که به کشتی‌های اطراف سیگنال بدهد، چون فرکانس‌ها در فاصله 35 کیلومتری رد و بدل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش درباره این‌که نفتکش سانچی متعلق به ایران بوده است، اما پرچم آن مربوط به پاناماست، گفت: این موضوع تنها به دلیل مسائل بازرگانی است و هیچ دلیل دیگری ندارد و بیشترین پرچم کشتی‌ها در دنیا متعلق به پاناماست.

وی با بیان این‌که محموله نفتکش از عسلویه به سمت کره جنوبی در حال حرکت بوده، افزود: هر ماه تعدادی از نفتکش‌های ایرانی به سمت کره جنوبی می‌روند و محموله‌های سفارش داده شده را آنجا تخلیه می‌کنند.

کیان ارثی تصریح کرد: محل برخورد نفتکش ایرانی و فله‌بر چینی جزو مناطق پرحادثه است و این موضوع را شرکت‌های بیمه جهان تایید می‌کنند. در این منطقه کشتی‌های کره جنوبی، تایوان، چین و ژاپن تردد می‌کنند، از این رو امکان برخورد وجود دارد، اما متاسفانه در باره نفتکش سانچی که میعانات گازی حمل می‌کرد، یکی از نادرترین اتفاق‌ها رخ داده است.

کد خبر 280871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =