۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
  • کد خبر: 280876
وزارت نفت خدمت‌رسان در حوزه گازرسانی است

معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی امورگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، وزارت نفت در دولت یازدهم برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای و خدماتی به مناطق محروم و روستایی کشور در زمینه گازرسانی، با شتاب، مسیر خدمت‌رسانی را طی کرده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا مشایخی در نشست بررسی بودجه گازرسانی به جنوب استان کرمان که در شرکت گاز این استان برگزار شد، ضمن بیان  این مطلب اظهار کرد: توسعه گازرسانی نقش اثرگذاری در افزایش بهداشت، ایمنی و نگهداری  از جنگل‌ها دارد، ضمن این‌که سبب جلوگیری از مهاجرت به شهرها، اشتغال‌زایی و افزایش رفاه عمومی می‎شود.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم در استان کرمان 90 درصد جذب در مشترکان روستایی و 40 درصد جذب در مشترکان شهری رشد داشته‌ایم؛ همچنین تعداد 438 روستا و 10 شهر از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

مشایخی تصریح کرد: با مصوبه‎‌ها و اعتبارهای خوبی که انجام شده، عملیات اجرایی گازرسانی به 8 شهر و 246 روستای استان در حال اجراست و در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از تعداد زیادی از این پروژه‌ها خواهیم بود.

محمدعلی ودیعتی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان  نیز در این باره گفت: در زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم، بحث گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز، به عنوان یکی از هدف‌های اصلی شرکت ملی گاز ایران معین شد، بر این اساس، عملکردی که در طول خدمات دولت یازدهم درباره گازرسانی به روستاها انجام شد، کاری منحصر به‌فرد و بزرگ بود که تکرار آن در دولت‌های پیشین سابقه نداشت تا جایی که طی چهار سال، حدود ۹ هزار روستا در کشور گازرسانی شدند.

وی با تاکید بر اینکه روند رو به رشد گازرسانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد، گفت: زمانی که یک روستا برای تامین سوخت مورد نیاز خود با مشکل مواجه است، روستاییان رغبت بیشتری نسبت به مهاجرت از خود نشان می‌دهند، اما وقتی که مشکل سوخت آنها حل می‌شود و از سطح رفاه عمومی بالاتری مانند آب سالم، برق، آسفالت، تلفن، گاز و غیره بهره‌مند می‌شوند، دیگر دلیلی ندارد که از هوای سالم، شغل کشاورزی و درآمد حاصل از آن رویگردان شده و خود را درگیر حاشیه‌نشینی در شهرها کنند.


کد خبر 280876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =