تاکید بر مدیریت دارایی‎های فیزیکی در شرکت نفت فلات قاره ایران

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بر ضرورت توجه به مدیریت دارایی‎های فیزیکی تاکید کرد و گفت: این موضوع به ویژه در تاسیسات دریایی که به مراتب دارایی‎های گران‌تری نسبت به خشکی دارد، اهمیتی دوچندان می‎یابد.

به گزارش شانا، حمید بورد دیروز (سه‌شنبه، 26 دی‌ماه) در دومین نشست کمیته علمی نخستین همایش مدیریت یکپارچگی در صنعت نفت و گاز فراساحل که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: کمیته تخصصی مدیریت دارایی‎های فیزیکی پارسال در این شرکت ایجاد شد و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم در این زمینه در شرکت‌های نفتی دولتی پیشگام باشیم.

وی گفت: دارایی‌های موجود در صنعت نفت دریایی شامل سکوها و تاسیسات نفتی به مراتب گران‌تر از خشکی است و به دنبال آن هزینه تولید در دریا نیز حداقل پنج برابر هزینه‌ها در خشکی می‌شود.

بورد با بیان این‌که مدیریت دارایی‌های فیزیکی بحث تازه‌ای در دنیاست و شاید در کشور ما هم پیشینه آن به یک دهه نرسد، گفت: با  توجه به ارزشمند بودن دارایی‌های موجود در شرکت ملی نفت، مدیریت آنها بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته وی، صنعت نفت با دراختیار داشتن دارایی‌هایی مانند ماشین‌آلات دوار، مخازن، توربین‌ها و ...، صنعتی بسیار گران است، به‌طوری که تنها 124 دستگاه توربین در شرکت نفت فلات قاره، بیش از 300 دستگاه توربین در مناطق نفتخیز و به طور کلی بیش از هزار دستگاه توربین در سطح صنعت نفت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت همچنین از نظر املاک و ساختمان نیز دارایی‌های بسیار زیادی دارند که باید به آنها دقت بیشتری شود.

بورد با بیان این‎که متاسفانه در بیش از 108 سال سپری شده از عمر صنعت نفت در ایران، دارایی‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود:  این موضوع به ویژه در بخش‏‌هایی مانند حریم خطوط لوله حائز اهمیت است.


وی یادآور شد: همایش‌هایی که با موضوع مدیریت دارایی‎های فیزیکی برگزار می‎شود، باید دارای خروجی مشخص باشد.

کد خبر 280890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =