ظرفیت فرآورش نفت گچساران 165 هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد

ظرفیت فرآورش کارخانه‎های نمکزدایی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران با بهره‎برداری از 2 پروژه نمکزدایی این شرکت، بالغ بر 165 هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد.

به گزارش شانا، هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بازدید از تاسیسات بی‌بی حکیمه یک، با بیان این مطلب افزود: این پروژه‎ها شامل واحد نمکزدایی گچساران ۳ با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و واحد نمکزدایی بی بی حکیمه یک با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز است.

وی ادامه داد: با افزایش ظرفیت نمکزدایی تا پایان سال، تولید روزانه نفت در این شرکت به 635 هزار بشکه در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، هدف از احداث پروژه‌های نمکزدایی در مناطق نفتخیز جنوب را ظرفیت‌سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات با فناوری روز دنیا طراحی و تمامی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.

صیدالی اظهار کرد: نیروهای عملیاتی صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

وی با بیان این‌که باید به سمتی برویم که نیروهای اقماری هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در تاسیسات نداشته باشند، عنوان کرد: نیروهای اقماری در صنعت نفت در شرایطی در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور حضور دارند که از خانواده خود دورند و در بدترین شرایط آب و هوایی با خطرات بسیاری روبه‌رو هستند، اما نمی‌گذارند لحظه‌ای شریان نفت متوقف شود، از این رو وظیفه نیروهای ستادی و خدماتی نسبت به آنان سنگین‎تر است.

صیدالی بیان کرد: نیروهای خدماتی و اداری در ستاد باید به سمت و سویی حرکت کنند که نیروهای عملیاتی شرکت در بحث رفاهی هیچ مشکلی احساس نکنند تا بتوانند بهترین خروجی را برای صنعت بزرگ نفت و گاز داشته باشند.

وی در پایان از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اهداف تولیدی این شرکت در یک‌سال گذشته خبر داد.
 
 

کد خبر 280928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =