۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
  • کد خبر: 281812
گام‌به‌گام با صنعت نفت در سال 96 (2)

شانا _ گروه عکس: سه روز بیشتر به پایان سال 96 نمانده است، سالی که شاهد رخدادهای مهمی در صنعت نفت بودیم؛ از افتتاح فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی و 5 مجتمع‌ پتروشیمی گرفته تا آغاز تولید مستمر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، رای اعتماد دوباره مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت و امضای قرارداد توسعه فاز 11، حماسه رگ سفید تا گازرسانی به دورترین نقاط کشور، تامین سوخت زمستانی و افزایش تولید بنزین پالایشگاه‌‌ها. این‌ها گوشه‌ای از رخدادهای مهم امسال صنعت نفت است که به روایت تصویر از نظرتان می‌آید.

 عکس سال

مراسم هفتمین سالروز خاکسپاری شهدای گمنام وزارت نفت، روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه با حضور بیژن زنگنه، ویر نفت و جمعی از کارکنان وزارت نفت در محوطه مقبره الشهدا واقع در حیاط ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.

رای گیری در خارک

کارکنان نفتی منطقه عملیاتی خارک همگام با قشور مختلف مردم در حین ماموریت در آب‌های خلیج همیشه فارس رای خود را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداختند.

اوپک

یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارم خردادماه در وین، به ریاست خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و رئیس دوره‌ای اوپک، به کار خود پایان داد.

اعضای اوپک در این نشست همسو با تصمیم اتخاذ شده در نشست ۱۷۱ این سازمان، تصمیم گرفتند که محدودیت تولید خود را برای یک دوره ۹ ماهه از یکم ژوئیه سال 2017 تمدید کنند. وزیر نفت در حال پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران در پایان نشست.

سروستان

میدان‎های نفتی سروستان و سعادت آباد که در مجاورت شهرستان سروستان واقع شده‎اند، دارای تاسیسات سر چاهی، خطوط لوله جریانی، واحد بهره برداری، نمک زدایی، ایستگاه تقویت فشار گازهای همراه نفت، سامانه پمپاژ نفت به پالایشگاه شیراز و سامانه شیرین سازی و تثبیت فشار بخار نفت هستند، هم اکنون در این دو میدان ۶ حلقه چاه فعال است و ظرفیت تولید نفت خام این میدان‎ها بیش از ۶۵۰۰ بشکه در روز است که به پالایشگاه شیراز ارسال می‌شود.

نفت ایران و انی ایتالیا

شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی با هدف مطالعه میدان گازی کیش و فاز سوم میدان نفتی دارخوین روز ۳۰ خردادماه تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند.

قرار دار توتال فاز 11 با توتال

شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و پتروپارس پس از هفت ماه از امضای موافقتنامه امضای اصولی (HOA) فاز ۱۱ پارس جنوبی در ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵،  (دوشنبه، ۱۲ تیرماه) قرارداد توسعه این فاز را در قالب شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای نفتی مصوب هیئت وزیران امضا کردند.

   

قرار دار توتال فاز 11 با توتال

 وزیر نفت پس از پایان امضای قرارداد به میان خبرنگاران آمد و به پرسش‌های خبرنگاران در این باره پاسخ گفت.

زنگنه در مجلس

بیژن زنگنه، وزیر نفت، (چهارشنبه، ۲۱ تیرماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات قرارداد شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیوم توتال، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و پتروپارس پرداخت.

 عکس سال

عصر چهارشنبه (۲۱ تیرماه) هفتمین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان ارشد کشوری در وزارت نفت برگزار شد.

خانگیران تولید نفت 

در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر مرزی سرخس، منطقه‎ خانگیران واقع شده است؛ منطقه‎ای که با ظرفیت تولید متوسط روزانه حدود ۴۳ میلیون متر مکعب گاز، در حکم شریان حیاتی تامین گاز استان‎های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان ایفای نقش می‎کند. خانگیران افزون بر مخازن شوریجه دی و شوریجه بی، مخزن مزدوران را به عنوان یکی از نادرترین مخازن گازی جهان در اختیار دارد. این منطقه عملیاتی در ادامه به تصویر کشیده شده است.

نمایی از چاه شماره ۴۷ مزدوران؛ تولید گاز پرفشار، سمی و بسیار خورنده از ویژگی‎های این مخزن است. 

فاهم‌نامه مطالعه سلمان گازی میان شرکت ملی نفت ایران، پتروپارس و تویو ژاپن

26 تیرماه تفاهم‌نامه‎ خدمات نوسازی تاسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‎های پتروپارس و مهندسی تویو (TOYO) ژاپن امضا شد.

مهندس بیژن زنگنه ،وزیر نفت و جبار اللعیبی،وزیر نفت عراق

دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران (یکشنبه، هشتم مردادماه) و جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق با محور پیگیری تفاهم‌نامه‌های اواخر ماه فوریه بین تهران و بغداد و بررسی تحولات بازارهای جهانی نفت خام برگزار شد.

وزیر نفت ایران با وزیر اصلاحات ارضی نامیبیا

۱۵ مردادماه امسال آنتونی نوجوما، وزیر اصلاحات ارضی نامیبیا برای گفت‌و‌گو درباره توسعه مناسبات تهران و ویندهوک به دیدار بیژن زنگنه آمد.

بهداشت و درمان

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با توجه به توسعه صنعت نفت از جمله بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور ارائه خدمات بیشتر به کارکنان و ساکنان بومی منطقه را با شرکت ملی گاز ایران انجام داده است. تصویر یک نوزاد در بیمارستان ۶۴ تخت خوابی توحید جم، عسلویه.

رای اعتماد به وزرا 

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، روز ۲۴ مردادماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم دفاع و به برخی برنامه‌های آنان اشاره کرد.

رای اعتماد به وزرا

پس از پنج روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم روز ۲۹ مردادماه 96 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت دوازدهم با رای گیری برای تک تک وزیران پایان یافت و زنگنه از مجموع ۲۸۸ رای اخذ شده با کسب ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۳۵ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع حائز اکثریت آرای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت نفت شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت

وزیر نفت روز ۳۰ مردادماه امسال نخستین روز کاری خود را در دولت دوازدهم آغاز کرد.

وزیر نفت ایران با مدیران مناطق

وزیر نفت در نخستین سفر کاری خود در دولت دوازدهم به اهواز رفت و با مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به گفت‌وگو نشست.

کد خبر 281812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =