۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 281826
گام‌به‌گام با صنعت نفت در سال 96 (1)

شانا _ گروه عکس: سه روز بیشتر به پایان سال 96 نمانده است، سالی که شاهد رخدادهای مهمی در صنعت نفت بودیم؛ از افتتاح فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی و 5 مجتمع‌ پتروشیمی گرفته تا آغاز تولید مستمر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، رای اعتماد دوباره مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت و امضای قرارداد توسعه فاز 11، حماسه رگ سفید تا گازرسانی به دورترین نقاط کشور، تامین سوخت زمستانی و افزایش تولید بنزین پالایشگاه‌‌ها. این‌ها گوشه‌ای از رخدادهای مهم امسال صنعت نفت است که به روایت تصویر از نظرتان می‌آید.

عکس سال 2

مجتمع پتروشیمی کردستان، بزرگترین پروژه صنعتی این استان در نخستین روز کاری سال 96 با حضور رئیس جمهوری و وزیر نفت به‌طور رسمی افتتاح شد.

عکس سال 1

عملیات ساخت پتروشیمی سنندج (کردستان) سال ٨٤ آغاز شد و پس از وقفه‌ای ۶ ساله، سال ٩٠ از سر گرفته شد و در تاریخ پنجم فروردین ماه نخستین روز کاری از سال ٩٦

که ازسوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، افتتاح شد.

عکس سال 5

در اواخر فروردین ماه هشت مگاپروژه صنعت نفت با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد. فازهای ۱۷-۱۸ ، ۱۹ و ۲۰-۲۱. با افتتاح این ۵ فاز جدید پارس جنوبی تولید گاز به دو برابر افزایش و ظرفیت تولید به ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز ترش و ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین رسید. همچنین در هر فاز نیم میلیون تن اتانول، نیم میلیون تن ال‌پی‌جی و حدود ۴۰ هزار بشکه در روز میعانات تولید می‌شود.


عکس سال 4 
طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری و وزیر نفت در تاریخ 27 فروردین ماه سال 96 با حضور جمعی از وزیران کابینه به بهره‌برداری رسید. در اجرای این طرح چهار ردیف شیرین‌سازی ساخته و تکمیل شده است. فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی طراحی و بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و وارد مدار تولید شده است.

عکس سال 3

قرارداد فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی که در 27 فروردین ماه به بهره‌برداری رسید، حدود ١١ سال پیش (٢٢ خردادماه ١٣٨٥)، میان شرکت ملی نفت ایران به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) امضا شد که در ادامه راه و در دولت یازدهم به دلیل تاخیرهای صدرا در ساخت سکو، شرکت ایزوایکو جایگزین این شرکت در فازهای ١٧ و ١٨ شد.

عکس سال 2

فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، ۲۷ فروردین ماه با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری و مسئولان استانی بوشهر به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

عکس سال 1

دولت یازدهم که سرکار آمد، پارس جنوبی و برداشت از میدان‌های مشترک اولویت بندی و بر سه موضوع هزینه، زمان و کیفیت تاکید شد و پیمانکاران فازهای پارس جنوبی با این فرمان به جلو حرکت کردند. عکس یادگاری رئیس جمهوری در محل تندیس یادمان فازهای 17و 18 با مجریان و مدیران این فاز.

عکس سال 8

پس از افتتاح فازهای عسلویه رئیس جمهوری و هیئت همراه فاز دوم پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین تولیدکننده اتیلن منطقه خاورمیانه را روز ۲۷ فروردین ماه  به‌طور رسمی افتتاح کرد.

 
عکس سال 7

این طرح با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ٢٠٠ میلیون یورو و ٢٣٥٠ میلیارد ریال اجرا شده است. برآورد فروش سالانه محصولات فاز ۲ پتروشیمی کاویان حدود ٩٥٠ میلیون دلار بوده و خوراک فاز ٢ این طرح به میزان ١٣٠٠ هزار تن در سال اتان از فازهای پارس جنوبی تامین خواهد شد.

 

عکس سال 1

بعدازظهر شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه میگل آریاس کانته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا برای بار دوم به دیدار بیژن زنگنه وزیر نفت آمد. زنگنه پس از این دیدار گفت: ما در روزهای اخیر سیگنال‎های مثبتی ازسوی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به منظور تمدید این توافق ۶ ماهه برای نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی دریافت کرده‎ایم، اگر اعضای اصلی اوپک از تمدید این توافق حمایت کنند، ایران هم مانند گذشته با دیگر اعضای اوپک همراه می‎شود.

 
عکس سال 5

در 10 اردیبهشت امسال فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با حضور دکتر روحانی در بندرعباس به بهره برداری رسمی رسید.

عکس سال 4

پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای استفاده حداکثری از تولیدات میعانات گازی استحصال شده در پالایشگاه های پارس جنوبی و به منظور پرهیز از خام فروشی، خودکفایی در تولید بنزین با کیفیت، ایجاد ارزش افزوده بالاتر و افزایش درآمد ناخالص ملی در منطقه ای راهبردی از لحاظ دسترسی آسان به امکانات و تاسیسات بندری احداث شده است.

 عکس سال 2

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

بیژن زنگنه، وزیر نفت، روز ۱۴ اردیبهشت ماه در بازدید از روند ساخت پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس، هدف از طراحی و ساخت  این پالایشگاه را تولید روزانه ۴۸ میلیون مترمکعب گاز شیرین و تصفیه شده متان برای تزریق به شبکه سراسری، سالانه ۱,۵ میلیون تن اتان و ۱.۵ میلیون تن گاز مایع شامل پروپان و بوتان دانست.

عکس سال 4  

در صبح روز شنبه (١٦ اردیبهشت ماه) بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در محل دائمی نمایشگاه‎های بین المللی تهران با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، بیژن زنگنه، وزیر نفت، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران کشورهای خارجی، مدیران صنعت نفت و نمایندگان شرکت‎های بین‌المللی در سالن میلاد آغاز به‌کار کرد.

 عکس سال 2  

در این نمایشگاه بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 80 آغاز به کار کرد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بیژن زنگنه، وزیر نفت در حال بازدید از غرفه‌های نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی.

عکس سال 3  

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند. این نمایشگاه در 19 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

عکس سال 11

بیژن زنگنه، وزیر نفت روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت با حضور در جمع اهالی محله ملاشیه اهواز، از آخرین مراحل اجرایی پروژه‎ عمرانی که از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این منطقه در حال انجام است، مطلع شد و از نزدیک صحبت‌های شهروندان ملاشیه را شنید.

عکس سال 10

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

 

عکس سال 12

 زنگنه در ظهر همان روز به هویزه رفت و از طرح های عمرانی ایجاد شده توسط وزارت نفت بازدید کرد.در سفر به هویزه در نشست مسئولان و شرکت کنندگان دوره تقویت بنیه علمی دانش آموزان غرب کارون (هویزه، سوسنگرد و بستان) حاضر شد و پس از سخنرانی، با حضور در جمع مردم هویزه صحبت‎های آنان را شنید.

عکس سال

 

 سومین المپیاد عملیاتی تخصصی آتش نشانان شرکت ملی نفت ایران با هدایت و راهبری مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی نفت ایران و با حضور تیم‌هایی از شرکت‌های تابعه ۲۰ اردیبهشت‎ماه در مجتمع ورزشی آموزشی محمودآباد آغاز به کار کرد و  (شنبه، ۲۳ اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان داد.

عکس سال

(سه‎شنبه، ۲۶ اردیبهشت‎ماه)هیئت نفتی ایران به ریاست  زنگنه با هیئت هندی به ریاست سابرهمنیام جایشنکر، قائم مقام وزیر امور خارجه هند در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت دیدار و گفت‎وگو کردند.

عکس سال

عصر روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان با حضور وزیران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ کشور در تالار وحدت برگزار شد.

کد خبر 281826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =