ایران می‎تواند تامین‌کننده مطمئن انرژی پاکستان باشد

وزیر امور خارجه کشورمان بر گسترش روابط ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: ایران می‌تواند تامین کننده مطمئن انرژی مورد نیاز پاکستان باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به کراچی، محمدجواد ظریف امروز (سه‌شنبه، 22 اسفندماه) در سومین روز از سفر خود به پاکستان، با حضور در نشست تجاری ایران و پاکستان در جمع بازرگانان این کشور اظهار کرد: ایران مفتخر است که به عنوان نخستین کشور جهان، پاکستان را به رسمیت شناخت.

وی با اشاره به روابط دوستانه 70 ساله ایران و پاکستان گفت: صرف‌نظر از روابط سیاسی بین دولت‌ها، مردم دو کشور همیشه همدیگر را دوست داشته‎اند.

وزیر امورخارجه با بیان این‎که مسئولان ایران، پاکستان را فقط یک کشور همسایه نمی‎دانند، بلکه وابستگی عاطفی با این کشور دارند، ادامه داد: ایران هرگز اجازه نخواهد داد منافع پاکستان به خطر بیفتد و ماهم اطمینان داریم پاکستان چنین رویکرد متقابلی دارد.

ظریف با بیان این‎که می‌توانیم در بخش‌های مختلف با پاکستان همکاری کنیم، گفت: تلاش داریم روابط اقتصادی دو کشور را برای فعالان تجاری بخش دولتی و خصوصی توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه با بیان این‎که در بخش انرژی می‌توانیم نیازهای پاکستان را تامین کنیم، گفت: ایران می‌تواند تامین‌کننده مطمئن انرژی برای پاکستان باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد دلاری ایران برای احداث بخش ایرانی خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان گفت: امیدواریم با تکمیل بخش پاکستانی خط لوله آی‎پی، مردم پاکستان از گاز ایران بهره‎مند شود.

ظریف با بیان این‌که ما می‌توانیم روابط و همکاری‌های تجاری خود را از طریق آغاز همکاری‌های بانکی تقویت کنیم، تصریح کرد: ایران همچنین آماده صادرات برق به پاکستان است.

وزیر امور خارجه با اشاره به این که ایران و پاکستان می‌توانند در مبادلات تجاری خود از ارزهای ملی دو کشور استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در این چارچوب بانک‌های ایرانی آماده تاسیس شعبه‌های خود در پاکستان هستند.

ظریف گفت: بانک‌های مرکزی دو کشور آماده هستند با همکاری‌های دوجانبه، مشکلات پیش رو را برطرف کنند.

وی توافق تجارت ترجیحی و توافق تجارت آزاد را از راهکارهای دیگر گسترش روابط تجاری دو کشور دانست و گفت: ارتباط بنادر گوادر و چابهار فرصتی دیگر برای همکاری 2 کشور است.

بر اساس این گزارش، ظریف تا ساعتی دیگر کراچی را به مقصد تهران ترک می‎کند. 

کد خبر 281886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =