سهم ناوگان نفتکش ایران از بازارهای جهانی به‎ حدود 50 درصد رسید

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از افزایش سهم این شرکت در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: از ژانویه سال 2016 میلادی و با لغو تحریم‎ها توانستیم در مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای جهانی به حدود 50 درصد افزایش دهیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، کاپیتان نصرالله سردشتی در دیدار با کارکنان شرکت ملی نفتکش به مناسبت آغاز سال نو اظهار کرد: سال 1396 سال دردناکی برای خانواده بزرگ شرکت ملی نفتکش، جامعه دریایی و دریانوردی کشور و مردم ایران بود و‌ این مدت در فراق 32 همکار عزیزمان از نفتکش سانچی به سختی و با غمی سنگین گذشت.

وی با بیان این که باید از حادثه کشتی سانچی درس بگیریم، اظهار کرد: با استفاده از تجارب این حادثه تلخ و دردناک، باید برای رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با یادآوری این که سهم شرکت ملی نفتکش ایران از بازارهای بینالمللی تا پیش از تحریمها حدود 80 درصد بود، اظهار کرد: این سهم در مدت کوتاهی از ژانویه سال 2016 میلادی که تحریمها لغو شد در بازارهای جهانی به حدود 50 درصد افزایش یافت.

نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌ها و نهادهای مهم بینالمللی را به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال 96 عنوان کرد و افزود: این شرکت پارسال به عضویت دوباره در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بینالمللی مالکان مستقل کشتیهای نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بینالمللی شرکت‌های نفتی (OCIMF) درآمد.

وی افزود: همچنین شرکت ملی نفتکش ایران پارسال گواهینامه ISO 9001:2015 و گواهینامه ISO 14001:2015 را از موسسه ردهبندی DNV.GL دریافت کرد. این اقدام‌ها دستاورد قابل توجهی برای این شرکت به‌منظور بازگشت به بازارهای بینالمللی است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: برای نوسازی ناوگان در سال 96، چهار فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق 2 فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به وضع بازارهای بینالمللی و پایین بودن نرخ اجاره کشتیها یادآور شد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چند نوبت رکود بازار را تجربه کردیم، اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این‌که براساس پیشبینیها، وضع بازار در سال 2019میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم بتوانیم از شرایط رکود کنونی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.

کد خبر 282113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =