۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر: 282125
افزایش 10 درصدی مصرف بنزین در همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه همدان از افزایش مصرف بنزین در تعطیلات نوروز سال 97 خبر داد و گفت: 15 فروردین خروج بنزین از انبار نفت به اوج خود رسید.

به گزارش شانا، امین روستایی گفت: با توجه به این‌که استان همدان (پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین) در نوروز امسال پذیرای حدود 400 هزار مسافر و گردشگر بود، در این ایام شاهد رشد قابل توجه مصرف فرآورده بنزین بودیم و خوشبختانه هیچگونه کمبودی در زمینه تأمین و توزیع سوخت نداشتیم.

روستایی ادامه داد: مقدار مصرف بنزین معمولی در بازه زمانی 28 اسفند 96 تا 18 فروردین امسال به 35 میلیون لیتر و بنزین سوپر به 828 هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه  پارسال به ترتیب شاهد افزایش 10 و 15.5 درصدی مصرف این فرآورده‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی اشاره شده، میزان مصرف فرآورده نفت‌گاز در استان همدان 18 میلیون و 300 هزار لیتر بود که در مقایسه با مصرف 16میلیون لیتری پارسال از افزایش 15 درصدی مصرف این فرآورده حکایت دارد.

مدیر منطقه همدان گفت: در 18 روز ابتدای سال 97 در مجموع 108 میلیون و 800 هزار لیتر  انواع فرآورده بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید از طریق 3910 دستگاه نفتکش جاده‌پیما از مبدا انبار نفت تدارکاتی ایثارگران همدان خارج شد که سهم بنزین 84 میلیون و 670 هزار،  نفت‌گاز 22 میلیون و 120 هزار و   نفت سفید 2 میلیون و 30 هزار لیتر بود.

روستایی با بیان این‌که مقاصد مصرف این مقدار فرآورده افزون بر استان همدان، استان‌های قزوین، زنجان، ارومیه، ایلام و کردستان بود، اظهار داشت: منطقه همدان به خوبی توانست با برنامه‌ریزی صحیح و به موقع  و عملکرد قابل تقدیر نیروهای انسانی شاغل، سوخت مورد نیاز دیگر استان‌ها را به مقصد مصرف ارسال کند.

به گفته وی، اوج خروج محموله‌های بنزین از انبار نفت ایثارگران منطقه همدان ظرف 18 روز گذشته از سال 97, در روز 15 فروردین رقم خورد که با  ثبت رقم 7 میلیون و 400 هزار لیتر ظرف 24 ساعت، در نوع خود رکورد قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: در بازه زمانی 20 روزه (28 اسفند تا 18 فروردین) از طرف واحدهای بازرگانی، حراست، روابط عمومی، گروه‌های کنترل کمی و کنترل کیفی حدود 100 مورد نظارت شبانه‌روزی بر عملیات سوخت‌رسانی جایگاه‌ها و مجاری عرضه اعمال شد.

مدیر پخش منطقه همدان اظهار کرد: افزون بر گروه‌های تعیین شده، گروه‌هایی از دیگر دستگاه‌های ناظر و عامل استان از جمله استانداری، راهداری و ستاد اقامه نماز در قالب کارگروه‌های صیانت از حریم امنیت عمومی و رعایت حقوق شهروندی بر صحت ارائه خدمات در جایگاه‌های سوخت‌رسانی و مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی بین‌راهی نظارت و پایش مستمر داشتند.

کد خبر 282125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =