سکوهای فازهای باقیمانده پارس جنوبی تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تکمیل همه سکوهای باقی مانده فازهای پارس جنوبی به جز سکوی فاز 11 تا پایان سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد مشکین‌فام با اشاره به این که 10 سکوی در حال ساخت در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و یک سکوی در حال ساخت در یارد شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تا پایان امسال تکمیل می‌شود، تصریح کرد: عملیات نصب این سکوها که مربوط به فازهای 13، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی است تا پایان امسال یا اوایل سال آینده انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین در بازدید پایان هفته گذشته خود از فازهای باقیمانده پارس جنوبی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با تکمیل فاز نخست زنجیره تولید هر یک از فازهای 13، 14 و 22-24 پارس جنوبی در نیمه اول سال 97، در مجموع شاهد برداشت روزانه 3 میلیارد فوت‌ مکعب گاز (معادل 84 میلیون مترمکعب) از میدان مشترک پارس جنوبی باشیم.

از ابتدای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی تاکنون 72 میلیارد دلار در این میدان سرمایه گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به 87 میلیارد دلار افزایش یابد. هم‌اکنون 70 درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود که با تولید روزانه نفت خام کشور برابری می‌کند.

کد خبر 282160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =