نخستین واحد بازیافت پساب صنعتی در مناطق نفتخیز جنوب احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با هدف استفاده صحیح از منابع آب، حفظ محیط زیست و پیشگیری از انتشار آلاینده‌ها، واحد تصفیه و بازیافت پساب صنعتی در مجاورت واحد نمکزدایی شماره 3 اهواز احداث می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالی‌پور گفت: بررسی‌های فنی و اقتصادی و تشریفات مناقصه برای احداث این واحد انجام شده و در سال 97 تجهیزات مورد نیاز تأمین و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی درباره ضرورت احداث این واحد گفت: با توجه به این‌که در کارخانه‌های نمکزدایی حجم قابل توجهی پساب تولید می‌شود، ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی برای دفع آلاینده‌ها بسیار ضروری است.

عالی‌پور با بیان این‌که استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد چرخه بازیابی از اولویت‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است، افزود: در فاز نخست این طرح امکان تصفیه روزانه 5 هزار بشکه پساب نمکزدایی فراهم شده که آب صنعتی حاصل از تصفیه دوباره در فرآیند نمکزدایی نفت خام به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: خروجی واحد تصفیه پساب نمکزدایی افزون بر آب صنعتی، مقادیر زیادی نمک و املاح است که می‌توان از آنها اسیدکلریدریک، اسید سولفوریک و نمک خالص تهیه کرد که سودآوری قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این امکان وجود دارد تا در فازهای بعدی این طرح، در فرآیند پیچیده‌تری به آب کشاورزی تبدیل شود.

کد خبر 282229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =