حکمی درباره پرونده کرسنت صادر نشده است

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به‌دنبال انتشار گزارشی با عنوان «صادرات گاز رایگان به امارات؟!» توضیح داد: حکمی درباره پرونده کرسنت صادر نشده است.

به گزارش شانا، در متن این جوابیه آمده است: روزنامه «وطن‌امروز» در ادامه شانتاژهای خبری خود پیرامون دعاوی حقوقی قرارداد کرسنت و بدون توجه به واقعیات این پرونده، با دادن آدرس‌‌های غلط و براساس حدس و گمان خود، در حالی مدعی صدور حکم دیوان داوری بین‌المللی لاهه درباره این پرونده شده است که این موضوع از اساس کذب بوده و به طریق اولی تحلیل و سناریوهای تخیلی مندرج در گزارش یادشده بی‌مبنا، نادرست و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است. برای وزارت نفت مشخص نیست چرا در حالی که پرونده در داوری بین‌المللی در مرحله شور نهایی و صدور رأی است، کسانی در رسانه‌‌های کشور به دروغ خبر از صدور رأی و محکومیت سنگین شرکت نفت می‌دهند و حتی وزارت نفت را به کتمان خبر صدور رأی متهم می‌کنند.

وزارت نفت با وجود بی‌اخلاقی‌‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌‌های محفلی، به منظور صیانت از حقوق ملت شریف ایران و مطابق توصیه مراجع ذی‌صلاح، به منظور جلوگیری از سوءاستفاده بدخواهان ملت ایران، همچنان درباره اطلاع‌رسانی عمومی از پرونده کرسنت سکوت اختیار کرده است، اما متاسفانه برخی اشخاص و رسانه‌ها، بدون توجه به این موضوع و با طرح مطالبی که نوعا مستمسکی برای طرح ادعاهای واهی شرکت کرسنت علیه شرکت ملی نفت ایران در دیوان داوری لاهه شده است، همچنان به رویه ناصواب خود ادامه می‌دهند. باعث تاسف است که این رسانه برای نیل به اهداف زودگذر و سطحی سیاسی- جناحی از انتشار موارد دروغ و خلاف منابع ابایی ندارد. بدیهی است درباره مدعیات جدید مندرج در گزارش روزنامه «وطن‌امروز» نیز حق پیگرد حقوقی برای شرکت ملی نفت ایران محفوظ خواهد بود.

کد خبر 282825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =