وزارت نفت در پایان وابستگی به گاز ترکمنستان درایت نشان داد

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: درایت وزارت نفت دولت تدبیر وامید سبب قطع وابستگی ایران به گزا ترکمنستان شد.

محمد دامادی با اشاره به اقدام‌های مثبت وزارت نفت از جمله احداث خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری – نکا به خبرنگار شانا گفت: با افتتاح این خط انتقال، افت فشار و قطعی گاز استان‌های شمالی در زمستان برطرف و کشور از  واردات گاز بی‌نیاز شد، چرا برخی این‌گونه خدمات ارائه شده ازسوی وزارت نفت را نادیده می‌گیرند؟

وی با بیان این‌که چنین پروژه عظیم گازرسانی در دولت نهم و دهم آغاز شد، اما به کندی پیش رفت و ترجیح بیشتر بر واردات گاز از ترکمنستان بود، افزود: این کشور نیز در فصل سرد سال مبادرت به قطع گاز ارسالی به ایران می‌کرد که مشکلاتی را برای مردم شمال کشور به وجود می‌آورد، اما درایت وزارت نفت دولت تدبیر وامید به این وابستگی پایان داد و این پروژه زودتر از زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری رسید که خبر خوشی برای مردم استان‌های شمالی بود.

دامادی با بیان این‌که این خط انتقال گاز سبب توسعه صنعت در استان‌های شمالی به‌ویژه صنایع وابسته به گاز طبیعی ‌شد، گفت: این طرح سبب افزایش اشتغال در استان‌های شمالی شده، زیرا بسیاری از شهرک‌های صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به موضوع افزایش صادرات نفت و میعانات گازی در پرتو احیای همکاری ایران با دیر کشورها اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر صادرات نفت ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها کاهش یافت. از این رو، برای احیای سهم ایران در بازارهای جهانی لازم بود روابط مطلوبی با دیگر کشور داشته باشیم که دولت در این زمینه با حفظ ارزش‌های نظام حرکت و موفق عمل کرد.

کد خبر 283053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =