وزارت نفت خط مقدم توسعه اقتصادی است؛ حمایتش کنید

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت برای ایفای نقش راهبردی خود در شرایط حساس کنونی نیاز به حمایت دارد، نه تضعیف، زیرا معتقدم این وزارتخانه هاب توسعه‌ای و پیشران توسعه اقتصادی کشور است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مسئولیت سنگین وزارت نفت در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: معتقدم دو وزاتخانه نفت و امورخارجه در شرایطی که گفت‌وگوهای بین ایران و کشورهای اروپایی برای حفظ برجام در حال انجام است، مسئولیت سنگین‌تری برعهده دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: ایران به عنوان کشور صادرکننده نفت نقش خود را در بازارهای جهانی تثبیت کرده است، از این رو کشورهای اروپایی نیز به هیچ وجه نمی‌خواهند با یکجانبه‌گرایی‌های آمریکا بازار نفت ایران را از دست بدهند و از لحاظ اقتصادی متضرر شوند.

وی با بیان این‌که تضعیف هیچ وزارتخانه‌ای در شرایط کنونی کار پسندیده و مناسبی نیست، تصریح کرد: باید سعی کنیم با همکاری و همفکری یکدیگر برای صنعت کشور، به‌ویژه صنعت نفت جذب سرمایه کنیم و شرکت‌های خارجی را به سرمایه‌گذاری در این صنعت مجاب کنیم.

صادقی عنوان کرد: وزارت نفت همه تلاش خود را باهدف همکاری با کشورها و شرکت‌های خارجی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار و انتقال فناوری در دوره پسابرجام انجام داد، این مهم همچنان باید ازسوی این وزارتخانه دنبال شود، زیرا سرمایه‌گذاری کلید توسعه این صنعت است.

کد خبر 283105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =