وزارت خارجه به عنوان تسهیل کننده شرایط در کنار دیگر دستگاه‌هاست

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این‌که شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام مهلت 90 و 120 روزه دارند و باید صبر کرد و منتظر ماند که چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد، گفت: در این شرایط وزارت امورخارجه به عنوان تسهیل‌کننده در کنار دیگر دستگاه‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، 21 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به تبع آن خروج برخی شرکت‌های اروپایی از جمله شرکت فرانسوی توتال از ایران و نقش معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه گفت: برخی رسانه‌ها پیش از خروج آمریکا از برجام عنوان می‌کردند که شرکتی در ایران حضور نداشته و برجام نیز دستاوردی به همراه نداشته است، حال چگونه ادعا می‌کنند که شرکت‌های اروپایی در حال خروج از ایران هستند.

وی افزود: با خروج آمریکا از برجام و اعلام این‌که تحریم‌های آمریکا باز می‌گردد، برخی شرکت‌های اروپایی مواضعی را اتخاذ کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: شرکت‌های اروپایی مهلت 90 و 120 روزه دارند. باید صبر کرد و منتظر ماند که چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد و این‌که نتیجه مذاکرات ایران با شرکای خارجی خود چه می‌شود، در این شرایط وزارت امورخارجه به عنوان تسهیل‌کننده در کنار دیگر دستگاه‌ها خواهد بود.

کد خبر 283214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =