اختصاص 4 درصد اعتبارات طرح‌های نگهداشت تولید به عمران مناطق نفت‌خیز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اختصاص چهار درصد اعتبارات طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت به پروژه‌های عمران مناطق نفت‌خیز خبر داد و گفت: با توجه به ارزش حدود 7 میلیارد دلاری این طرح‌ها، سهم عمران مناطق نفت‌خیز قابل توجه خواهد بود و تاثیر زیادی در بهبود شرایط مناطق محروم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، علی کاردر امروز (دوشنبه، 21 خردادماه) در آیین تودیع محسن امیریان و معارفه عبدالحمید امامی به عنوان مدیر جدید نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، تحولات و اقدام‌های صورت گرفته در صنعت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را مطلوب عنوان کرد و گفت: آقای امیریان چهره شاخصی هستند و در این چند سال حضورشان توانسته‌اند قلمرو مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت را گسترش دهند و با نگاهی مهندسی و کاربردی، اقدام‌های اجرایی را پیش ببرند.

وی با بیان این‌که بخش عمران مناطق نفت‌خیز و حوزه مسئولیت اجتماعی در ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نمود می‎یابد، افزود: سازمان‌های نظارتی بر این عملکرد نظارت دارند و در این سال‌ها گزارش‌های خوبی ارائه شده، اما با وجود این، خواسته‌های حوزه‌های اجتماعی در مناطق محروم زیاد است و هنوز این تفکر که نفت پولدار است و باید خرج کند، وجود دارد. در این سال‌ها هم آقای امیریان با توجه به محدودیت‌های منابع مالی صنعت نفت و با تلاش‎های فراوان توانست اقدام‌ها و پروژه‌های زیادی را پیش ببرد و هم‌اکنون این بخش اعتبارات خوبی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  به علاقه‌مندی و دغدغه وزیر نفت و مدیران این صنعت برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم نفت‌خیز اشاره کرد و گفت: اولویت ما تولید نفت است و در همین حال سعی می‌کنیم از فعالیت‌های جانبی نظیر همین اقدام‌های عمرانی در مناطق محروم غفلت نکنیم. 

کاردر از تصمیم‎گیری برای اختصاص 4 درصد اعتبارات طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران به پروژه‌های عمران مناطق نفت‌خیز خبر داد و گفت: با توجه به ارزش حدود 7 میلیارد دلاری این طرح‌ها، سهم عمران مناطق نفت‌خیز قابل توجه خواهد بود و تاثیر زیادی در بهبود شرایط مناطق محروم خواهد داشت.

وی با اشاره به رعایت استانداردهای حرفه‌ای در شرکت‌های بین‌المللی که یکی از آنها رعایت مسئولیت‌های اجتماعی است، گفت: این گزارش‌دهی‌های مستمر و مستند شرکت‌های بین‌المللی و تاکید روی آن، اهمیت انجام مسئولیت اجتماعی را نشان می‌دهد و ما هم قبول داریم که حضور صنعت نفت در بخش بالادستی آسیب‌های محیط زیستی و اجتماعی به همراه دارد و انتظارات مردم این مناطق بجاست، اما این انتظارها باید با شرایط ما هم سازگار باشد، زیرا صنعت نفت با سختی‎ها و با مشکلات زیادی کسب درآمد می‌کند.

کاردر با اشاره به اقدام‌های انجام شده در بخش عمران مناطق نفت‌خیز در دوره مدیریت آقای مهندس امیریان گفت: پروژه‌های خوبی در این مدت افتتاح شد و پروژه‌های خوبی نیز در آستانه بهره‌برداری هستند.

وی با بیان این‌که در آینده همچنان از خدمات و تجربیات آقای مهندس امیریان در مجموعه نفت بهره گرفته می‌شود، امامی را فردی آشنا به اصول مهندسی و برخوردار از تعامل خوب با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر خواند و برای وی در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

امامی: بازنشسته نیستم

امامی هم در این نشست، ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تامین نیاز محرومان در مناطق نفت‌خیز یکی از اقدام‌های خداپسندانه صنعت نفت است که به خوبی اجرایی شده است.

وی به سوابق خود در سال‎های پیش اشاره‎ای کرد و درباره برخی خبرها مبنی بر دوستی با وزیر نفت در وزارت نیرو یا بازنشستگی، گفت: اگرچه آشنایی من با آقای مهندس زنگنه به سال‎ها پیش بازمی‎گردد، اما توفیق همکاری با ایشان را در وزارت نیرو نداشتم و بازنشسته هم نشده‎ام.

امیریان نیز در سخنانی کوتاه از حمایت‌های وزیر و مدیران صنعت نفت در اجرای پروژه‌های عمران مناطق نفت‎خیز قدردانی کرد و گفت: بخش نظارت بر طرح‎های عمرانی مناطق نفت‎خیز، از سرمایه انسانی متخصص و باانگیزه‎ای برخوردار است و امیدوارم در آینده بتواند منشا خدمات بیشتری به مجموعه صنعت نفت و مناطق نفت‎خیز کشور باشد.

 

تودیع و معارفه مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز 12  

کد خبر 283219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =