پیشرفت جمعی 6 پروژه حفاری کلید در دست به مرز 85 درصد رسید

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از پیشرفت جمعی 84.94 درصدی 6 پروژه اجرایی کلید در دست (EPDS) از سوی این شرکت در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی افزود: از این تعداد پروژه، یک پروژه در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشهر و پروژه دیگر در بخش خشکی میدان گازی کیش در استان هرمزگان، یک پروژه در میدان نفتی آذر در استان ایلام و سه پروژه در طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی غرب کارون در استان خوزستان است.

وی ارزش این پروژه‌ها را براساس قراردادهای فیمابین این شرکت و شرکت‌های طرف قرارداد افزون بر 2 میلیارد و 180 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های عملیاتی شرکت‌های نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت (متن)، نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر قرار دارند.

مکوندی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران در فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی حفاری و تکمیل 22 حلقه چاه را روی دو سکوی A و C در دست اجرا دارد که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 84.1 درصد شاهد تکمیل 15 حلقه چاه هستیم.

مکوندی اظهار کرد: پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر نیز با پیشرفت 93.46 درصد و پروژه حفاری و تکمیل سه حلقه چاه جدید و تعمیر و تکمیل 10 حلقه چاه در میدان دارخوین نیز با پیشرفت 82.87 درصد و 13 حلقه چاه در میدان گازی کیش با پیشرفت 94.78 درصد در دست اجرا قرار دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری همچنین به پروژه حفاری 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی اشاره کرد و گفت: این پروژه با 99.70 درصد پیشرفت رو به اتمام و در حال انجام مراحل تسویه حساب است و این در حالی است که پروژه حفاری 20 حلقه چاه دیگر در این میدان با پیشرفت 54.84 درصد مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که تلاش بر این است تا پایان سال جاری این پروژه‌ها خاتمه یابد، افزود: براساس توافق با کارفرماها برای بهره‌برداری به‌موقع از چاه‌های حفر شده، با پایان گرفتن عملیات حفاری هر حلقه چاه و تکمیل نهایی آن، چاه در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

مکوندی به قرارداد حفاری هشت حلقه چاه اکتشافی که میان شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مبادله شده است، اشاره کرد و یادآور شد: عملیات حفاری این چاه‌ها با اختصاص دو دستگاه حفاری سنگین خشکی کلید خواهد خورد و اقدام‌های لازم برای حضور در اجرای چند پروژه دیگر به صورت EPDS نیز در جریان است. 

کد خبر 283222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =