۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر: 283235
اوپک یک سازمان مستقل است

وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای نشست اوپک اعلام کرد که این سازمان یک نهاد مستقل و تصمیم‌های آن برای ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت خام است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره پیروی برخی اعضای این سازمان از خواسته‌های آمریکا گفت: نمی‌توانم این صحبت را تأیید کنم. این حرف حقیقت ندارد و ما چنین چیزی نشنیده‌ایم. آمریکا برای ما مهم است، اما چنین پیامی به صورت رسمی یا حتی غیررسمی از آنها در یافت نکرده‌ایم.

وی گفت: ایالات متحده به طور طبیعی یک بازار باز است و آنها چنین صحبت‌هایی را به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم مطرح نمی‌کنند و نمی‌گویند این کار را انجام دهید یا این کار را انجام ندهید، اما به‌طور حتم رخدادها در بازارهای خاص را در نظر می‌گیریم؛ آمریکا بازار بسیار بزرگی است و برای ما اهمیت زیادی دارد.

رئیس دوره‌ای نشست اوپک تأکید کرد: به نظر من، نگاه ما به کشورهای مصرف‌کننده و نگرانی‌های آنهاست که می‌تواند برای نمونه از طرف چین یا هند یا حتی آمریکا باشد که یکی از واردکنندگان بزرگ نفت است. ما به‌طور حتم این نگرانی‌ها را در نظر خواهیم گرفت، اما این طور نیست که کاری را تنها به این دلیل انجام دهیم که کشوری از ما خواسته باشد. 

المزروعی تأکید کرد: اوپک مستقل  و تصمیم‌های آن برای ایجاد ثبات بازار است.

وی همچنین درباره درخواست برخی اعضای اوپک برای واکنش این سازمان به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، گفت: سعی خواهم کرد به عنوان رئیس نشست امسال اوپک، تا آنجایی که امکان دارد این سازمان را بدون مسائل سیاسی اداره کنم.

رئیس اوپک تصریح کرد: متوجه هستم که برخی اعضا ممکن است موضع‌گیری‌های خاص خود را با توجه به شرایط داشته باشند، اما به نظر من این موضوع برای خود سازمان و تاریخ آن منصفانه نخواهد بود که دیدگاه سیاسی در آن اتخاذ کنیم. بسیاری دیگر از اعضا در این دیدگاه با من اشتراک دارند. این سازمان یک تعهد دارد و ما همه تمرکز خود را بر اجرای دقیق آن معطوف کرده‌ایم.

المزروعی همچنین با اشاره به ضرورت حضور تولیدکنندگان نفت شیل در بازار نفت گفت: تصور کنید که بازار بدون آنها باشد؛ این موضوع می‌تواند برای اقتصاد جهانی بسیار خطرناک باشد.

کد خبر 283235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =