ذخایر تجاری و راهبردی کشورهای او‌ای‌سی‌دی کاهش یافت

مجموع ذخایر تجاری و راهبردی نفت کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در سه ماه نخست امسال نسبت به پارسال 235 میلیون بشکه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، در حالی که مجموع ذخایر تجاری و راهبردی نفت کشورهای او‌یی‌سی‌دی در سه ماه نخست پارسال 4 میلیارد و 632 میلیون بشکه بود، این رقم در سه ماه نخست امسال به 4 میلیارد و 397 میلیون بشکه رسید که نشان‌دهنده کاهش 235 میلیون بشکه‌ای این ذخایر است.

ذخایر تجاری کشورهای او‌یی‌سی‌دی در سه ماه نخست پارسال و امسال به ترتیب 3 میلیارد و 33 میلیون و 2 میلیارد و 829 میلیون بشکه بود، همچنین ذخایر راهبردی این کشورها در سه ماه نخست پارسال یک میلیارد و 600 میلیون بشکه بود که این رقم در سه ماه نخست امسال به یک میلیارد و 569 میلیون بشکه رسید.

تعداد روزهای مصرف آتی برای ذخایر تجاری در کشورهای او‌یی‌سی‌دی در سه ماه نخست امسال به 59.7 روز رسید، این در حالی است که پارسال 64.5 روز بود.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) سازمانی است بین‌المللی، دارای ۳۵ عضو که اعضای آن متعهد به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد هستند. این سازمان به تعبیری عمده‌ترین سازمان بین‌المللی تصمیم‌گیرنده اقتصادی است. مقرّ اصلی این سازمان در شهر پاریس است.

کد خبر 283242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =