خودکفایی در تولید بنزین با صرفه جویی در مصرف محقق می‌شود

رئیس جمهوری گفت: در تولید گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم و در بنزین نیز با برنامه‌ریزی صحیح در مصرف، تا پایان سال به خودکفایی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، شامگاه چهارشنبه (23 خردادماه) در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه با بیان این‌که نگرانی نسبت به آینده کشور ایرادی ندارد، گفت: آن نگرانی خوب است که منتهی به عزم بیشتر، تصمیم استوارتر، انسجام قوی‌تر و برنامه‌ای بهتر برای پیشبرد امور و رفع نگرانی‌ها شود.

وی با بیان این‌که به هیچ عنوان ناامیدی در کشور را نمی‌پسندم، افزود: ناامیدی پایان ماجراست و اگر تسلیم شدن برای هر ملتی ناپسند و زشت است، ناامیدی، تسلیم شدن در برابر بدخواهان است.

رئیس جمهوری با اشاره به برخی اظهارنظرها نسبت به این‌که عنوان می‌کنند، پای صندوق رای رفتیم و نتیجه‌ای ندیدیم، عنوان کرد: هم صندوق انتخابات سال 92 و هم صندوق سال 96 دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که بر اساس آن در سال 96، 4.4 درصد رشد اقتصادی داشتیم.

روحانی با اشاره به این‌که پیشرفت روستاهای کشور در بخش‌های مختلف از جمله گاز قابل مقایسه با زمان قبل از دو صندوق رای گذشته نیست، گفت: در تولید گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم و در تولید بنزین نیز با برنامه‌ریزی صحیح در مصرف، تا پایان سال به خودکفایی خواهیم رسید. وضع سرمایه‌گذاری در کشور امروز برخلاف سال‌های قبل‌ مثبت شده است.

رئیس جمهوری با طرح این سوال که چرا باید موضوع پشیمان بودن از صندوق رای را مطرح کنیم، افزود: صندوق رای تنها راه‌ حل مشکلات پیش روی ماست و جدا شدن از صندوق یعنی جنگ داخلی و تسلیم شدن در برابر دشمن، شاید حل بعضی از مشکلات سخت باشد، اما برای حل همین مشکلات نیز راهی جز رجوع به صندوق آرا نداریم.

وی با بیان این‌که امروز بار سنگینی بر عهده اصحاب رسانه قرار دارد، گفت: امروز مشکل اصلی ما، مشکل اقتصادی، فرهنگی و یا امنیتی نیست، بلکه مشکل اصلی امروز ما جنگ روانی است، بزرگترین غم برای یک ملت زمانی است که رسانه‌های بیگانه مرجع او باشند، در کمتر جایی دیده‌ام که یک ملت این‌گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کنند، این وضع باید اصلاح شود و رسانه‌های داخلی مرجع اطلاع‌رسانی به مردم باشند.

روحانی از همه رسانه‌ها خواست که تمام توان و تلاش خود را برای صداقت و ادای امانت بکار گیرند و تصریح کرد: شما اصحاب رسانه امانتدار افکار مردم هستید، اصل و جوهره دین، صداقت و ادای امانت است و شما باید بیش از هر کسی به این مهم توجه کنید.

کد خبر 283258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =