عضویت جمهوری کنگو در اوپک بررسی شد

عضویت جمهوری کنگو (کنگو برازاویل) در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دیدار وزیر نفت با وزیر امور خارجه این کشور بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، 24 خردادماه) با جان کلود گاکاسو، وزیر امور خارجه و ترزا گوما، مدیرکل نفت جمهوری کنگو (کنگو برازاویل) و هیئت همراه دیدار کرد.

در این دیدار، عضویت جمهوری کنگو با حدود یک میلیارد و 700 هزار بشکه ذخیره نفتی بررسی شد، تعداد اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در صورت موافقت با پیوستن این کشور به این سازمان به 15 کشور می رسد.

جمهوری کُنگو که به نام کنگو برازاویل نیز شناخته می‌شود در مرکز آفریقا واقع شده و پایتخت آن برازاویل است. این کشور به کنگوی برازاویل شهرت دارد، که برای تمایز با کشور همسایه بزرگ‌تر هم‌نام آن جمهوری دموکراتیک کنگو استفاده می‌شود.

زبان رسمی جمهوری کنگو فرانسوی و با گابن، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و برون‌بوم کابیندا که متعلق به آنگولاست هم‌مرز است.

وزیرنفت پس از این دیدار درباره احتمال حضورش در هفتمین سمینار بین المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم اظهار کرد: احتمالا در این سمینار شرکت می‌کند. 

هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه در وین، پایتخت اتریش با حضور نمایندگان و مسئولان بلندپایه دولت‌ها، شرکت‌ها و محافل علمی در کاخ تاریخی هافبورگ واقع در شهر وین برگزار می‌شود.

شعار اصلی هفتمین سمینار اوپک، «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» خواهد بود و انتظار می‌رود در مجموع ۷۵۰ شرکت‌کننده در این رویداد حضور یابند.

 

کد خبر 283259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =