اوپک در مسیر حفظ ثبات بازار نفت تصمیم‎گیری کرد

وزیر نفت عراق پس از پایان اجلاس صدوهفتادوچهارم اوپک در وین، به اهمیت حفظ ثبات بازار برای اوپک اشاره کرد و گفت:‌ از آغاز ماه ژوئیه، روزانه ۷۷۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی اعضای اوپک به بازار بازمی‎گردد.

به گزارش خبرنگار شانا از وین، جبار حسین اللعیبی امروز (جمعه، اول تیر ماه) پس از پایان نشست 174 اوپک، در جمع خبرنگاران به توافق حاصل شده در این نشست اشاره کرد و افزود: بازار باثبات است و باید باثبات‎تر باشد. این هدف سازمان اوپک است که ثبات بازار را حفظ کندT ضمن این که قیمت ها با وحدت اوپک و غیراوپک باثبات می شود. 

 وزیر نفت عراق گفت:‌ بر همین اساس در این جلسه به این توافق رسیدیم که تقاضای بازار باید از سوی کشورهایی تامین شود که بیش از تعهد خود کاهش تولید داشته‎اند و این همان پایبندی بیش از حد است. این کشورها باید به تعهد ۱۰۰ درصدی پایبند باشند.

 وی تصریح کرد: مجموع پایبندی اعضای اوپک  حدود ۱۵۲ درصد است، بنابراین می‌توانیم به تعهد ۱۰۰ درصدی بازگردیم که این به معنای اضافه شدن تولید روزانه ۷۷۰ هزار تا ۸۰۰ هزار بشکه به بازار از آغاز ماه ژوئیه است. 

اللعیبی درباره همراهی عراق با تصمیم‌های سازمان اوپک نیز اظهار کرد: عراق با هر تصمیم اوپک همراهی می‌کند، زیرا همکاری و هماهنگی درون اوپک با قدرت همیشه باقی می‌ماند. 

 

کد خبر 283386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =