پروژه واحد تفکیک ترکیبات برش سبک پتروشیمی نوری افتتاح شد

پروژه واحد LTE Spliting پتروشیمی نوری با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس و جمعی از نمایندگان و مدیران استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، در آیینی که امروز (دوشنبه چهارم تیرماه) در عسلویه برگزار شد، پروژه واحد تفکیک Light End به برش سبک LLTE و برش سنگین  HLTE برای صادرات و اختلاط با محصول رافینیت با هدف جداسازی ترکیبات سبک و سنگین موجود در LTE و تبدیل آن به دو محصول با ارزش HLTE و LLTE افتتاح شد.

 با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه، افزون بر ایجاد ارزش افزوده مناسب، امکان فروش محصول HLTE با کشتی فراهم شده و مصرف‌کنندگان جدیدی متقاضی محصول HLTE و LLTE خواهند بود، ضمن این‌که تولید مجتمع به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید و میزان وابستگی این شرکت کاهش خواهد یافت.

هزینه اجرای پروژه به صورت EPC در مجموع 450 میلیارد ریال که با صرف 823 هزار نفر ساعت به بهره برداری رسیده و برگشت سرمایه آن با توجه به سود خالص سالانه طرح، حدود یک ساله تخمین زده می‌شود.

شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان با ظرفیت ۴.۵ میلیون تن در سال، از جمله مجتمع‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس(هلدینگ خلیج‌فارس) بوده است که به صورت رسمی در تیرماه ۱۳۸۶ افتتاح شده و تاکنون درحال فعالیت است. عملیات اجرایی این مجتمع در آذرماه ۱۳۷۹ آغاز و نخستین واحد آن در اوایل نیمه دوم سال ۱۳۸۵ راه‌اندازی شد.

 

کد خبر 283422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =