فرهنگ حفاظت از تاسیسات صنعت نفت باید ترویج شود

دبیر کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز، هدف این کنفرانس را ترویج فرهنگ حفاظت از سرمایه‌های موجود عنوان عنوان کرد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ابوالقاسم رحمانی امروز (دوشنبه، 4 تیرماه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل ضمن تشریح اهداف و ضرورتهای برگزاری این کنفرانس، گفت: به دلیل فرسودگی‌های موجود در خطوط لوله، توجه به مدیریت یکپارچگی دارایی در نفت و گاز بحثی انکارناپذیر است.

دبیر این کنفرانس افزود: باید اتفاقاتی را که به وقوع حوادث وسیع در دریا منجر می‌شود بررسی کرد و بروز حوادث مشابه می‌تواند ابعاد سیاسی و اقتصادی به همراه داشته باشد.

رحمانی با بیان این‌که مخزن چاه، تاسیسات سرچاهی، خطوط انتقال و ترمینال‌ها در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت قرار دارد، افزود: داراییها در دریا به دلیل شرایط محیطی نرخ زوال بالاتری نسبت به خشکی دارند و توجه به این موضوع اهمیت خاصی به مدیریت دارایی‎ها در این بخش می‌دهد.

وی تاکید کرد: جدا از مسائل اقتصادی، تبعاتی همچون افت فشار گاز در زمستان، می‌تواند برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند و همین مسائل است که جایگاه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در بخش ساحل و فراساحل صنعت نفت ایران را بالا می‌برد.

رحمانی ادامه داد: این کنفرانس ترویج فرهنگ حفاظت از سرمایه‌های موجود را دنبال می‌کند و شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها، بیان تجربیات و درس‌ها، شناسایی شرکت‌های صاحب دانش و تجربه و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از دیگر اهداف این کنفرانس است.

وی افزود: پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه دارایی‌ها و کمک به همسو کردن تواناییهای داخلی و خارجی برای صیانت از سرمایه ملی در صنعت نفت امری ضروری است، بنابراین در این راه باید تجربه و دانش لازم شناسایی و به کارگیری شود.

نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی داراییها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه‌های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 283435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =