پایانه خارک برای صادرات 700 هزار بشکه نفت غرب کارون آماده می‌شود

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: زیرساخت‌های پایانه خارک در 2 سال آینده برای دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات 700 هزار بشکه نفت خام غرب کارون آماده می‌شود.

سیدپیروز موسوی امروز (دوشنبه، 4 تیرماه) در حاشیه برگزاری در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در 2 سال آتی، برنامه افزایش تولید نفت خام غرب کارون تا 700 هزار بشکه و زیرساخت‌های صادراتی پایانه خارک برای دریافت و صادرات این نفت آماده خواهد شد.

موسوی با اشاره به صادرات نخستین محموله نفت پارس از پایانه بهرگان گفت: هم‌اکنون صادرات این نفت از پایانه بهرگان انجام می‌شود، اما با توجه به برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت غرب کارون از یک سو و محدودیت صادراتی پایانه بهرگان، این دستور کار موقت خواهد بود و پایانه خارک برای عملیاتی کردن مستمر این طرح آماده می‌شود.

نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی داراییها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه‌های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 283440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =