استقرار کامل مدیریت دارایی‎های فیزیکی نفت و گاز پارس تا سال آینده

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده، مدیریت یکپارچگی دارایی‎های فیزیکی نفت و گاز به طور کامل در این شرکت استقرار یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا عبادی امروز (دوشنبه، چهارم تیر ماه) در نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل، در میزگردی به عنوان «فرصت ها و چالش های استقرار مدیریت یکپارچگی دارایی ها در صنعت نفت» که به ریاست علیرضا اصل عربی، مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شرکت نفت و گاز پارس بر روی بزرگترین مخزن گازی جهان فعالیت می‎کند و تجهیزات و تاسیسات فراساحلی بسیاری در اختیار دارد که مدیریت بهینه آن ها ضرورت دارد.
 
 وی گفت: از مجموع 390 حلقه چاهی که باید در پارس جنوبی حفاری شود، تاکنون 263 حلقه چاه حفاری شده و از مجموع 41 سکویی که باید وارد مدار شود، تاکنون 28 سکو به مدار آمده است.
 
 عبادی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، 10 سکوی پارس جنوبی به بهره برداری برسد و ادامه داد: این شرکت بالغ بر 6 هزار کیلومتر خطوط لوله و همچنین نیروگاه برقی برای تامین انرژی برق تاسیسات خود در اختیار دارد؛ تجهیزاتی که تعمیرات و نگهداری از آنها اجتناب ناپذیر است. 
 
وی به فعالیت های انجام شده در این شرکت در زمینه استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی از جمله راه اندازی کامل سامانه CMMS در سکوهای موجود، یکپارچه سازی چاه ها (WIMS)، تهیه دستورالعمل ها و اجرای فرایندهای پایش، بازرسی، تعمیر و نگهداری چاه ها اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم که طی 18 ماه، عملیات ROV (بازرسی سطوح بیرونی خطوط لوله) را برای همه خطوط لوله موجود در میدان پارس جنوبی عملیاتی کنیم. همچنین برای توپکرانی هوشمند خطوط لوله برنامه ریزی کرده ایم و مناقصه مربوط به آن نیز برگزار شده است.
 
 عبادی مکانیزه کردن رویه ها و فرایندها، کاهش ریسک، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها را از دستاوردهای اجرای مدیریت دارایی های فیزیکی در شرکت برشمرد و تاکید کرد: هرگونه هزینه ای برای استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی، به نوعی سرمایه گذاری است و لازم است این نگرش در همه شرکت ها و سازمان ها حاکم شود. 
 
 نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحل و فراساحل از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شرکت ملی حفاری و شرکت نفت خزر امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.
 
 
  
 
کد خبر 283452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =