مجلس برای همکاری در اجرای طرح‎های بهینه‎سازی مصرف سوخت اعلام آمادگی کرد

رؤسای کمیسیون انرژی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای هرگونه همکاری با این شرکت در اجرای طرح‎های بهینه‎سازی مصرف سوخت تاکید کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، جلسه مشترک فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی و غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مدیران و کارشناسان شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، دیروز (دوشنبه، چهارم تیرماه) در این شرکت برگزار شد و روسای این دو کمیسیون اقتصادی مجلس، در جریان طرح‎ها و پیشنهادهای شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه اصلاح الگوهای مصرف انرژی قرار گرفتند.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت در این نشست مشترک، رویکردهای جدید این شرکت را به ویژه در خصوص تغییر نقطه هدف بهینه‎سازی تشریح کرد و گفت: هرچند در دنیا ابزار قیمتی از مهم‌ترین شاخص‎ها برای کنترل مصرف انرژی است، اما مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی نباید در تعیین نقطه هدف بهینه‎سازی، اولویت نخست باشند.

وی گفت: بررسی نمودار جریان انرژی در کشور نشان می‎دهد فاصله معنی‌داری بین عرضه انرژی اولیه و نهایی به میزان روزانه حدود 2 میلیون بشکه معادل نفت خام وجود دارد که در صورت اضافه شدن مصارف بخش‎های صنعت و پتروشیمی و گازهای سوازنده شده، این عدد به 2.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

دلاویز اظهار کرد: از این پس، تمرکز اصلی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بر پیگیری برای اجرای پروژه‎های بهینه‌سازی در بخش فرآورش و تبدیل انرژی خواهد بود که امکان صرفه‌جویی انرژی معادل یک میلیون بشکه نفت خام در روز در این بخش دست‎یافتنی است.

کد خبر 283459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =